Hoe is jullie ritme na een dagje KDV

<p>Onze meid van 3 maanden gaat sinds deze week naar het KDV, nu zit ik alleen echt te tobbe met de laatste fles. Nu 2 dagen mega overstuur als we thuis komen... ze moet dan nog een uurtje wachten tot de laatste fles... maar die komen we krijsend door.</p><p>iemand tips?</p>

Gewoon lekker geven. Waarschijnlijk is ze helemaal op en wie weet gaat ze daarna extra vroeg de nacht in. Onze zoon lag toen hij zo klein was vaak al rond half 7 te pitten na een dagje kdv. Vonden wij ook niet erg na een dag werken ;) 

Precies zoals hier boven al staat, gewoon lekker geven. Ons zoontje was ook altijd super moe na al die indrukken op de opvang dus ging dan lekker op tijd naar bed en sliep dan gewoon wat langer door. 

Ik zou het ook gewoon geven. Mijn kindjes zijn al wat ouder (1,5 en 4) en willen nog steeds binnen 2 minuten na binnenkomst hun eten hebben. Ik heb net genoeg tijd om hun eten op te warmen in de magnetron.

Mijn dochter was de eerste paar keer na een dagje kdv ook enorm overprikkeld en uit dr hum... krijsen deed ze. Dat wordt beter hoor, maar in t begin is het gewoon enorm intensief voor ze.
Gewoon die fles geven. Niet zo moeilijk doen over een uurtje. Je ziet vanzelf wel hoe laat ze weer komt voor een volgende fles.
Mijn jongste dochter is nu 4.5 maand, we hebben helemaal geen vast ritme in flessen. Ik zie wel hoe ik elke dag uit kom, is heel wisselend. Maar voor de nacht maakt het vaak niks uit of ze de laatste fles om 21.00 of 23.00 krijgt. 
Laat het los!! Geef die fles. En evt later op de avond nog een half flesje. 
Blije baby, blije mama. Niet onnodig je kindje 'pesten ' door die fles te rekken. Ze heeft m gewoon nodig op dat moment!

Het kan zijn dat ze eerder honger heeft. Maar het kan ook zijn dat ze gewoon moet ontladen en overprikkeld is. Het is pas haar eerste week schrijf je.. Het kan maar zo zijn dat ze na 2 weken wat meer gewend is en alle indrukken wat beter kan verteren.
Ik zou volgende week gewoon weer even de eerste kdv dag afwachten. Geef haar eventueel eerder de fles. Is het daarna meteen goed of blijft ze tijdens en na de fles onrustig..? Daaruit kun je afleiden of het echt honger is of wellicht toch ook een stukje ontladen.

Mijn dochter krijgt borstvoeding en inmiddels al flinke groentehapjes, maar wil na een dag kinderdagverblijf/opa en oma vaak toch graag eerst even de borst voordat ze haar groente wil eten (als ik thuis ben lukt het prima andersom). 
Ik denk dat ze zich graag even geborgen wil voelen en even tot rust moet komen. Dat is bij jullie waarschijnlijk met de fles lekker tegen je aan. Hele natuurlijke reactie lijkt me, ik zou het doen.

Terug
Bovenaan