Hoe kan dat???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Heb een rare vraag, ik heb nl een angelsound en ging vanochtend het hartje zoeken, en ja hoor gevonden. Nu hoor ik het hartje rechtsonder heel duidelijk en ging ff heen en weer met dat ding en hoor ik het hartje links boven heel duidelijk. Nou ik weer heel snel naar rechtsbeneden en daar hoor je het weer zo duidelijk en zo ging ik een tijdje heen en weer. Van die plek naar die plek. Ergens anders hoor je het niet, enkel op die twee plaatsen. De afstand is zeker 10cm. Is het normaal dat je met 17 weken op meerdere plekken van je buik het hartje goed hoort of moet ik ergens anders aan gaan denken. Ben benieuwd wie dit ook heeft.

Gr. Lucy

Nee helasa kan ik je hier niet mee helpen.

Ze hebben mij ook geadviseerd om zoiets niet aan te schaffen, omdat je anders jezelf gek maakt als het hartje niegt vind of om dit soort vragen als jij hebt.

Maar mischien weet iemand anders het...Tis toch geen tweeling die je hebt he !

Succes

Saskia

Hoi,
Zeer waarschijnlijk hoor je op de ene plek het hartje van de kleine en op de andere plek het kloppen van het bloed in de navelstreng. Tenminste als de snelheid (het aantal slagen per minuut) het zelfde is. Lastig met deze apparaten is dat je je eigen hartslag, rond je hart maar ook in een aantal grote bloedvaten en dus op meerdere plekken in je buik kunt horen. Als je geen arts of verloskundige bent kan het dus erg verwarrend zijn en veel vragen oproepen.

groet van Else

Hoi,
Ik ben nu 36 weken zwanger en mijn kindje had vorige week nog alle ruimte om weg te duiken voor het doptone-apparaat, dus ik denk dat met 17 weken er misschien gewoon nog genoeg ruimte is voor een flinke buiteling....en dan is het logisch dat je het kindje op verschillende plekken hoort

wel leuk zo'n apparaat thuis..

Yvonne

De echoscopiste in het ziekenhuis raadde mij de aanschaf van de doptone af omdat je meestal de navelstreng hoort. Velen denken het hartje te horen dan. Misschien hoor je dus aan 1 van beide kanten de navelstreng!

gr.Ing

hallo,

ik herken het helemaal. ik heb ook een angelsound en hoor op twee verschillende plekken het hartje.
als je goed luistert gaan ze allebei even snel en de een maakt een iets pompend geluid.
dat "hartje" met het pomende geluid is de doorbloeding van de placenta en de andere is het echte hartje. ik dacht in het begin ojee ik krijg er twee, maar de echo liet echt maar 1 kindje zien. de uitleg was voor mij voldoende.

succes met luisteren en genieten

gr. natalie

hallo,

ik herken het helemaal. ik heb ook een angelsound en hoor op twee verschillende plekken het hartje.
als je goed luistert gaan ze allebei even snel en de een maakt een iets pompend geluid.
dat "hartje" met het pomende geluid is de doorbloeding van de placenta en de andere is het echte hartje. ik dacht in het begin ojee ik krijg er twee, maar de echo liet echt maar 1 kindje zien. de uitleg was voor mij voldoende.

gr. natalie

hallo,

gr. natalie

Terug
Bovenaan