Hoe kan ik babyvoeding bewaren?

Hai,

Ik ben dus van plan om zelf babyvoeding te maken en ik wil het liefst alles apart geven, dus niet alles door elkaar mengen. Dit zodat hij went aan de verschillende soorten smaken.

Nu ben ik op internet op zoek naar bakjes/potjes waarin ik het eten kan bewaren en in kan vriezen. Maar dat is lastig…. Potjes zijn er wel maar dan moet ik dus alles mengen. Weet iemand ook bakjes waarbij je de verschillende dingen (aardappel, groente en vlees) ook apart kan bewaren en in kan vriezen? Of beland ik dan bij de grotere bewaarbakjes en bewaar ik hierin de aardappelen en groente apart en pak ik dan een gedeelte hier uit om het klaar te maken voor hem?


 
Hoi hoi ?
Wij maken ook alle voeding zelf en gebruiken deze bewaarbakjes:
https://www.bol.com/nl/nl/p/hi-nature-bewaarbakjes-babyvoeding-babyvoedingsaccessoires-baby-bakjes-met-4-stuks-babylepels-moedermelk-bewaren-diepvriesbakjes-vriezer-bakjes-100-bpa-vrij-siliconen/9300000009925510/?bltgh=sNpKKkGvzQ0MAsNsjYROhw.2_18.20.ProductPageUrl
Als ik heb gekookt doe ik het hierin in de vriezer, als alles bevroren is doe ik de porties in zip lock zakken. Even opschrijven wat erin zit en dan kun je heel gemakkelijk allerlei maaltijden samen stellen. Wij hebben vier van deze bakjes, dat werkt echt prima. 
Veel geluk toegewenst met jullie zoontje!
 
Ik gebruik voor groente siliconen cupcake vorm en voor aardappels/ pasta/ vlees ijsblokjes vorm. 
als het bevroren is, in een afsluitbaar zakje doen per soort. 
kun je per maaltijd pakken wat je nodig hebt. 

 
Ik maakte ook zelf pureetjes (groente, fruit, rijst, pasta (met tomaat oid anders wordt het 1 klomp)) en vroor dat in met ijsblokjesvorm. Als het bevroren was, deed ik de blokjes in een ziplockdiepvrieszakje en schreef erop wat er in zat. Een zakje met tomaat, één met spercieboontjes, met courgette, met pasta, aardappel, mango, etc. En toen ze vlees kregen sneed ik dat gaar in kleine stukjes en had ik 1 zakje kip, 1 vis en 1 gehakt bijvoorbeeld. Hele vriezier lag vol met Ziplock zakjes met puree ijsblokjes haha. Als ik eten klaarmaakte, haalde ik dan 1, 2 of 3 blokjes van het één en het ander eruit, opwarmen, klaar. Steeds andere combi's zo.
 
Terug
Bovenaan