Hoe kan ik de uitgerekende datum berekenen?

Ik snap er niks meer van. Volgens de ene site ben ik net 4 weken zwanger en volgens de andere 6 weken. De ene geeft aan dat ik uitgerekend ben op 28 april en de andere op 5 mei.....

Weet iemand hoe ik dit kan berekenen en wat het meest betrouwbaar is?

22 juli was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie en mijn cyclus was ongeveeer 35 dagen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. (ik hoef pas 23-9 naar de VK dus dat duurt nog even).
 
Ehm ik heb het via deze site aangehouden en dan klopte de datum. Het verschil in weken herken ik wel. Bij mij is het zo, ik ben vandaag 22 weken en 0 dagen en op sommige sites zit je dan al vanav morgen in week 23. Dat kan het verschil zijn. Deze site houdt wel een cyclus van 28 dagen aan en de verloskundige meestal ook. Had je altijd een cyclus van 35 dagen? Dan gewoon een week korter rekenen dan deze site denk ik. Je weet het pas zeker met je termijn echo en dan kan het nog schelen...

Ik ben 4 jan uitgerekend maar de echo zegt soms 11 jan en soms weer 9 jan. Maar ze houden gewoon 4 jan aan omdat er niet meer dan een week tussen zit.

Succes ermee! En natuurlijk gefeliciteerd.
 
Hoi Ikke83,

het komt omdat je de eerste twee weken nog niet zwanger bent, maar die rekenen ze in totaal wel mee! ik ben 4 januari uitgerekend en vandaag 22 weken en 1 dag zwanger (officieel dus pas 20+1 week zwanger).

Wat MissM schrijft dat je deze week al in week 23 zit klopt! als je ruim 22 weken ben, heet dat week 23!

In ieder geval: meid van harte gefeliciteerd! geniet van je zwangerschap! vlgs de site ben je de 28e uitgerekend!

Groetjes 1984Vlinder

 
Haha, lastig he dat rekenen? Je zwangerschap begint idd. te tellen v.a. de eerste dag van je laatste menstruatie. Maar straks als je naar de VK gaat en een termijnecho krijgt, dan kan dat nog bijgesteld worden hoor! Hangt onder andere af van hoe snel je zwanger bent geworden na pilgebruik, etc. Dus hou voor jezelf een richtlijn aan, je hoort het vanzelf!

Tsja, en de grap is helemaal dat je aan het einde van de rit 5 weken de tijd hebt om te bevallen en dat noemen ze allemaal ' op tijd'! Dus van week 37-42. Bijna niemand bevalt op de uitgerekende datum zelf.

Veel succes en geniet ervan!
Groetjes Blossom, 36 wk
 
Ik kijk via predictor.nl.
Volgens die site ben jij dan 5 mei uitgerekend, maar zoals de andere meiden al aangeven... met de echo word er veel meer duidelijk. en idd 37-42 is gewoon normaal... dus uiteindelijk maakt het niet heel veel uit dat ene weekje...
 
Terug
Bovenaan