Hoe kan ik dit het beste aanpakken??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Dylano heeft weer wat nieuws. En leuk is het niet.

Als ik hem corrigeer omdat hij iets doet wat niet mag, zet ik hem weg op een plek waar zijn speelgoed ligt.
Maar nu wilt hij zichzelf laten vallen, als ik hem weg wil zetten. Dit laat ik natuurlijk niet gebeuren, dus dan leg ik hem maar weg.
Nou heeft hij vandaag toen ik hem wou corrigeren (had hem nog niet opgepakt), zichzelf 2x achterover laten vallen. 1x met zn hoofdje op de laminaat, en de andere x met zn hoofdje tegen de rand van de kast. Tuurlijk doet dat heel erg zeer.
Heb hem toen hij tegen de kast is gevallen gelijk getroost, want schrok er erg van.
Maar is het de bedoeling dat ik hem troost, terwijl hij het zichzelf aandoet.
Hij weet dat als ik NEE zeg, dat er iets mis is. Maar als ik hem dan gelijk ga troosten, krijgt hij ook weer zn positieve aandacht.

Het doet me echt zeer om te zien dat hij zichzelf pijnigt.
Ik heb hem net gwn op bed gelegd, omdat hij maar niet op wou houden met het te proberen.
Nu is hij vandaag toch hangeriger en huileriger hoor. Volgens mij door 1 van de 2 prikjes van gisteren.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Wat een moeilijk probleem zeg, ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ik denk alleen wel dat ik het kind toch wel zou troosten omdat het natuurlijk wel echt pijn doet. Maar je hebt ook wel gelijk dat zijn gedrag dan beloond wordt. Met andere woorden, ik weet het ook niet :) Hopelijk heb je meer aan iemand anders.

groetjes Linda

Hoi Debby,

Lastig zijn dit soort dingen hè?!?
Volgens mij zou ik het zo aanpakken. Ik zou hem even laten huilen. Op die manier leert hij dat als je jezelf laat vallen, dat dat pijn doet. Daarna zou ik hem zeker troosten. Bij pijn hoort mama of papa vind ik.
Hopelijk leert hij snel dat het pijn doet, maar bereid je ermaar op voor, dan bedenkt hij wel iets anders.......

Groetjes, Karin

Hoi Debby,

Lastig he, als ze je door beginnen te krijgen?
Wat ik zou doen: ik zou hem als hij iets doet wat niet mag, zonder al iets te zeggen eerst oppakken en dan pas 'Dylano, nee' zeggen. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat hij reageert op jouw 'nee'. Door hem nog niet meteen te attenderen op zijn gedrag, laat hij zich hopelijk nog niet vallen en kun jij hem op tijd oppakken.
Misschien helpt het.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi!!!!

het is idd erg lastig dit soort dingen en ook moeilijk natuurlijk maar als ik in  deze zelfde situatie zou zitten zou ik als ik merkte dat hij zich elke keer laat vallen gewoon negeren....... ik weet dat het moeilijk en hard is maar dat is denk ik toch het beste omdat alles aandacht is, zowel positief als negatief, hij denkt misschien wel van als ik me laat vallen is mama niet meer boos dus doet hij iets om het negatieve voor hem positief te maken.
zodra hij zich laat vallen kun je hem het beste aankijken en dan even weglopen (ligt er wel aan hoe hij valt natuurlijk) dan doet hij  het misschien nog een paar keer maar dan is het waarschijnlijk ook snel gebeurt omdat hij dan helemaal geen aandacht meer krijgt op dat moment..........ik weet dat het keihard klinkt maar ik denk dat dat het beste is
heel veel succes

liefs ilona

Hallo,

Dylano heeft het nog niet afgeleerd. Van het weekend heeft hij zich nog een paar x laten vallen, maar ben toen zoals Ilone zegt, weggelopen. Deed me zeer, maar het gebrul was zo afgelopen. Vandaag heeft hij het ook gedaan, maar wel op de mat. Denk dat hij het in de gaten heeft, dat de mat zachter aankomt
Ik ga dus ook voor negeren...
Bedankt voor de reacties!

Liefs Debby.

Hoi,

Ik herken het gelijk wat je verteld..Mijn dochtertje doet dit al een aantal maanden.
Je  hoeft maar iets te zeggen tegen haar wat niet naar haar zin is dan gooit ze zich naar achter......
Het is misschien heel hard,maar ik negeer het....Als ze zo'n bui op de grond heeft leg ik haar neer en loop weg...Dan is het dus ook opeens over...En is er niets meer aan de hand..Dit gaat zo'n beetje de hele dag door op de momenten wanneer ze haar zin niet krijgt....Ze doet dit ook vaak op het aankleedkussen...Ze kan ook heel erg lief zijn hoor..Maar af en toe!!!Haha,ik denk dat elk kind wel iets heeft...

Terug
Bovenaan