Hoe kan ik dit oplossen??

A

Anoniem

Guest
Hay meiden,

Is even een vraagje. Zoals velen van jullie weten is het de bedoeling dat mijn vriend en ik na de zomer (en na mijn operatie) stoppen met de pil.. Alleen zit ik nu even met een "probleempje",

Ik slik de pil: Meliane(misschien schrijf je het anders hoor), maar sinds ik die slik heb ik totaal geen zin in seks (is al 2 jr ongeveer).. niet zo leuk voor mijn vriend natuurlijk, en voor mezelf ook niet.

Ik zit eraan te denken om over te stappen op een andere pil, omdat wij het allebei (mijn vriend nog een beetje erger) te vroeg vinden om nual te stoppen met de pil..

Is het wel verstandig om nu over te stappen op een andere pil? Of kan ik beter gewoon  nog even een paar maanden door gaan met deze pil? Het lijkt mij namelijk niet echt goed, dat je in een zeer korte tijd 2 keer een verandering aan je leven toepast..

Heeft iemand een idee voor een andere pil? Of misschien een idee wat ik het beste kan doen????

Alvast bedankt!
Liefs, Maaike

hoi maaike,
dat is idd erg vervelend,ik had dat ook weinig tot geen zin in seks,maar nu is dat wel anders hoor!!!hahahaben eind januari gestopt met de pil,en heb meerdere pillen gehad,volgens mij maak dat niet uit.ik had eerst microgynon en toen marvelon en toen tri nog waten toen weer mycrogynon en toen   yasmin maar volgens mij maak het niet veel uit hoor,ik zal gewoon overstappen naar een andere de laatste die ik had gehad vond ik zelf wel fijn en het is een vrij nieuwe pil,dus misschien wat voor jou.
groetjes mier en veel succes

Hoi Maaike,

waarom zou je nu alvast niet stoppen met de pil? Dan krijg je wrs ook meer zin in seks (leuk voor allebei) dan ontpilt je lichaam vast en ter bescherming gebruik je dan het condoom ('t is uiteindelijk maar tijdelijk?!?)

Vooral het ontpillen lijkt mij het grootste voordeel, dan heb je dat tenminste niet meer wanneer je voor het eggie gaat en kan je direkt starten, met misschien al meer zicht op hoe je cyclus loopt.

Heel veel succes!

Groetjes Belle

Ik zou inderdaad ook stoppen met de pil. Dan heeft je lichaam genoeg tijd om zelf weer op gang te komen. SInds ik gestopt ben met de pil voel ik me echt een stuk beter! (En mn mannetje ook haha!)  Het is toch troep die je binnen krijgt! Succes iig!

x suuz

Als ik jou was zou ik nu al stoppen met de pil.
Bij mij heeft het ongeveer een half jaar geduurd voordat ik het idee had dat mijn lijf weer zo werkte als voor de pil.
Toen ik gestopt was voelde ik al wel gelijk dat het rommel is die pil.
Mijn vriendin is een jaar voordat ze zwanger wilde worden al gestopt, zodat al die troep uit d'r lijf was.

Succes en zovast fijne vakantie.

Shanaz

Hoi, zoals de anderen ook zeggen zou ik als ik jou was stoppen met de pil en vrijen met een condoom.
Dan is die rotzooi al uit je lichaam en heb je een normale cyclus.
Veel suc6!
Groetjes Eva

Bedankt voor jullie snelle reacties..
Het lijkt mij inderdaad ook beter om te stoppen met de pil, kweet alleen niet of mijn mannetje dat wel zo leuk vind, omdat we eigenlijk pas in eind juli zouden stoppen.. Maar ja als hij alle voordelen ervan ondervindt hihi..

Het enigste nadeel vind ik als ik nual stop met de pil, is dat ik ongi ben op vakantie. En je hebt er dan toch minder controle over als wanneer je nog aan de pil bent. Ik heb weleens gehoord dat je bij je HA een soort middeltje kunt krijgen dat je menstruatie even een tijdje uitstelt,.. zou dit een optie kunnen zijn voor tijdens mijn vakantie?? Of raden jullie dit echt af???
En tijdens mijn operatie zit ik er ook niet echt op te wachten, maar ik neem aan dat wel meerdere mensen ongesteld zullen zijn tijdens een operatie, en dat de doktoren daar niet echt raar van op zullen kijken..

Ik ga het nog eens even goed bespreken met mijn mannetje, en ik laat het jullie wel weten wat onze keuze word!

Bedankt voor alles!
Liefs, Maaike

quote: maaike1987 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2007 18:04:35'));

Het lijkt mij inderdaad ook beter om te stoppen met de pil, kweet alleen niet of mijn mannetje dat wel zo leuk vind, omdat we eigenlijk pas in eind juli zouden stoppen..

Hoi Maaike,

Hoe bedoel je??? Jullie hebben er jarenlang gemak van gehad (hij dus zeker ook!!!) en nu jij graag wilt veranderen van voorbehoedsmiddel mede doordat je je er niet prettig bij voelt zou hij tegenstribbelen?! Nou mooi niet! Ik ben daar redelijk fanatiek in. Moest ook even reageren. Zwanger worden doe je samen maar niet zwanger worden ook! En het went snel hoor een condoom (heb zelf nooit iets anders gebruikt)

En wat betreft je vakantie, tja, een paar daagjes je niet fijn voelen op vak. is niet leuk maar hinderlijk heb ik het tot nog toe niet gevonden. het hoort er gewoon bij. Heel veel succes!

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan