hoe kan ik leren om de kindjes uit een antielekbeker te laten drinken?

hoi

mijn 2ling is nu bijna 8 maanden maar willen nog steeds niet drinken uit een beker.
ik ben het wel aan het oefenen maar ze vinden het 3 x niks.
ze kijken mij aan alsof ze willen zeggen wat doe je nu dat willen we niet.
ik heb advent flessen en daat heb ik zo'n tuit op gezet eerst de zachte want die harde vinden ze helemaal niks.
en nu heb ik gelezen dat je geen  poedermelk mag geven met de beker maar zoveel extra drinken krijgen ze niet om goed aan de tuit te kunnen wennen.
maar ik heb het nu een paar keer gedaan en dan nemen ze een paar grote slokken en dan beginnen ze te huilen omdat  ze de speen willen.
wie heeft er tips voor mij

groetjes kristel  
 
Hoi,

Mijn zoontje wilde het ook niet. Ik bleef het om de 3 weken ongeveer proberen, en ineens snapte ie het. Toen hij ongeveer 10 maanden was ging het ineens vanzelf! Dus blijven proberen, niet opdringen.

Groetjes Marmar
 
quote: rawan en alan schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-11-2005 08:07:20'));

hoi

mijn 2ling is nu bijna 8 maanden maar willen nog steeds niet drinken uit een beker.
ik ben het wel aan het oefenen maar ze vinden het 3 x niks.
ze kijken mij aan alsof ze willen zeggen wat doe je nu dat willen we niet.
ik heb advent flessen en daat heb ik zo'n tuit op gezet eerst de zachte want die harde vinden ze helemaal niks.
en nu heb ik gelezen dat je geen  poedermelk mag geven met de beker maar zoveel extra drinken krijgen ze niet om goed aan de tuit te kunnen wennen.
maar ik heb het nu een paar keer gedaan en dan nemen ze een paar grote slokken en dan beginnen ze te huilen omdat  ze de speen willen.
wie heeft er tips voor mij

groetjes kristel  

Hallo Kristel
Mijn zoontje drinkt ook niet uit een antilekbeker, wel uit een tuit maar het liefste uit een gewone plastic beker zonder deksel!
Ik heb nl. altijd begrepen dat een antilek hetzelfde  effect heeft als een fles en dus minder  goed voor de tandjes en de ontwikkeling van kaak en spraak is.
De gewone tuit en beker vragen toch om een andere mondmotoriek.  
Ik ben ook bij  8 maanden begonnen met het laten drinken uit een bekertje en dat stapsgewijs zodat niet alles ineens anders voor hem was. Nu is hij 13 maanden en drinkt hij  alleen nog uit een flesje  voordat hij naar bed gaat (thee met melk)
Nog een kleine tip, verwacht niet dat ze dit ineens kunnen. Ze zijn niet anders gewend dan een flesje dus dat zal afgebouwd moeten worden. Geef eens een bekertje als je kindjes in bad zitten, zo leren ze spelenderwijs.
Succes ermee!  

 
Hoi Kristel,
Tja wat een gedoe he? Leren drinken uit een tuitbeker. Mijn zoontje Quinten wou
er ook helemaal niets van weten.. Leuk om mee te spelen en te gooien maar drinken?
Daar had hij toch zijn fles voor....  Maar goed ook ik heb niet opgegeven en ben
blijven proberen. Alleen zonder resultaat. Tot ik hem eens een pakje drinken gaf met
een rietje (we waren op stap) en dat had hij direct door en hij vond het heerlijk....
Toen heb ik de Nubby antilekbeker met rietje gekocht en daar drinkt hij nog steeds
uit....   Misschien willen die 2 van jou dat ook wel? Wie weet. De bekers zijn
niet echt duur. (ong 5 euro bij Etos).
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Avent drinkt vrij moeilijk, hier gewoon een tuit beker van difrax met of zonder antilek. Vriendin van mij heeft inderdaad rietbeker genomen.
H drinkt het liefst uit bidon achtige flessen.

Oefenen uit een bekertje kan makkelijk door fruithap te verdunnen zodat de substantie wat dik is, of peren te pureren die worden al gelijk dun.
 
Terug
Bovenaan