Hoe kan ik mijn zoon afleren om niet meer buiten te plassen?

Hallo,

Wie weet er voor mij de tip om mijn zoon hiervan af te helpen? Hij is haast 3,5 en al een jaar zindelijk. En nu sinds het mooie weer plast hij minstens 1 keer per dag buiten. Heb al van alles geprobeerd maar niks helpt! Wie heeft voor mij de oplossing?

Groetjes mama van Job en Noa
 
Sorry, ik moest lachen om je topic titel...
Loopt hij dan in zijn blootje in de tuin? Dan kan ik me voorstellen dat er enigszins verleiding is. Misschien helpt het dan om een potje buiten neer te zetten.
Je geeft aan dat je al veel geprobeerd hebt. Misschien vergeet hij doordat hij buiten speelt om naar de wc te gaan (of het is in zijn beleving te ver lopen). En mocht het niet helpen, dan resoluut de luier weer om?
Heel veel sterkte!
 
Moest ook wel een beetje lachen om je vraagje, heb helaas geen oplossing voor je, maar moest wel aan mijn man denken. Hij is 34 en plast nog steeds het liefst buiten.
Hij is opgegroeid op een boerderij, en als je daar moest, dan moest je en had je geen tijd om terug te gaan naar een wc. Dus was het heel normaal om daar buiten te plassen. Als hij nu bij zijn ouders thuis is, betrap ik hem er altijd wel een keertje op.
Wat betreft je zoontje zou ik uit leggen dat het niet hoort buiten, maar op de wc. En als hij het toch doet, hem naar binnen sturen, of een andere "straf" bedenken.

Succes ermee, groetjes Melanie
 
hoi,

doet hij het tegen een boom ofzo of in zijn broek?

mijn zoon nu bijna 4 doet het sinds de zomer( het mooie weer)
wat vaker in zijn broek te lui dat hij naar de wc gaat.
we hebben gezegd dat dit niet mag en hij moet dan alsnog naar de wc.
zodat hij toch die gang maakt naar de wc, hij hoeft dan niet meer te plassen(dat zit al in zijn sokken).
na een week was het over.
succes
 
quote: mama van j en a reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-05-2007 13:19:50'));

hoi,

doet hij het tegen een boom ofzo of in zijn broek?

mijn zoon nu bijna 4 doet het sinds de zomer( het mooie weer)
wat vaker in zijn broek te lui dat hij naar de wc gaat.
we hebben gezegd dat dit niet mag en hij moet dan alsnog naar de wc.
zodat hij toch die gang maakt naar de wc, hij hoeft dan niet meer te plassen(dat zit al in zijn sokken).
na een week was het over.
succes


hoi, hij is dan zo druk met buiten spelen maar hij kleed zich uit en plast dan op zijn kleding, en aangezien het al langer als een week duurt (het mooie weer) ben benieuwd wat hij nu gaat doen nu ze regen opgeven. Bedankt voor je reactie
 
Terug
Bovenaan