Hoe kan ik nu nog normaal reageren??!!??

Hallo Meiden,

Leuk he.....je probeert zelf al een half jaar om zwanger te worden....
Belt je vriendin (heeft al 2 kinderen uit 2001 en begin 2004) je op en zegt: Ik ben overtijd al een week. Je reageert heel blij en vraagt of ze al een test heeft gedaan.....Dit had ze nog niet gedaan.
Krijg je daarna doodleuk te horen dat ze eigenlijk geen derde meer willen en dat zij en haar man denken aan arbortus als de test positief zou zijn.
Hoe kan ik dan nog normaal reageren tegen haar??!!??
Hebben jullie raad?? Mijn vriendin weet dus niet dat ik zelf nu een half jaar bezig ben....(bijna niemand weet dit).

Ik hoor hoop ik van jullie.....

Liefs Flower
 
Jeetje, dat lijkt mij inderdaad heel erg moeilijk om daarop te reageren !!! Ik vind het alleen wel een beetje raar dat ze dat dan zo tegen jou zegt. Als ze even nadenkt kan ze misschien ook wel bedenken dat jullie (misschien) bezig zijn en dat het misschien niet zo'n handige zet van haar is dat ze dit tegen jou zegt. Misschien als het een heel goede vriendin van je is, is het misschien raadzaam om tegen haar te zeggen dat jullie bezig zijn. Om in de toekomst zulke pijnlijke situatie's niet meer mee te maken. Veel succes ermee !!!

Groetjes Biaggi
 
Tja, weet je,mensen weten niet wat ze zeggen en denken er vaak niet bij na.
ze bdoelt het natuurlijk niet zo en had het zeker niet zo gezegd als ze wist dat jij bezig bent om zwanger te worden... en ik ben het idd met Biaggi eens,vertel haar hoe en wat dan zal zij ook tegn anderen zoiets niet even vertellen en meer nadenken hoe ze zoiets zegt. het is vast niet met opzet,maar wel belangrijk voor jullie vriendschap hoe je erover denkt,vindt ik. succes! en hou hoop,jou tijd komt ook,hoor!
gr. petra
 
inderdaad een beetje erg impulsief van haar, damn!

maar hee, denk eraan dat je nog kans genoeg hebt om zwanger te raken. Probeer gewoon zo veel mogelijk informatie te verzamelen over zwanger worden (dat je waarschijnlijk al doet, maar ja).

Misschien doen jullie het op het verkeerde tijdstip (ik doe het gewoon elke dag met mijn vriend dan zal het wel een keer raak zijn toch?)

En hoe oud ben je als ik mag vragen?

liefs Bar
 
hoi flower,

hier zou ik ook van dicht klappen, en errug verdrietig van raken!!
tja en hoe ik zou reageren. ik denk dat ik bot zou reageren....gewoon omdat mijn gevoel dat op dat moment zou ingeven te doen....

het blijft een gevoelig onderwerp als je graag wilt en het niet wil lukken. voor je vriendin is het misschien de normaalste zaak van de wereld: baby's krijgen!! voor ons helaas niet!

een tip heb ik niet echt voor je, maar misschien zoals biaggi zegt...vertel het haar (als ze een goede vriendin is tenminst, maar dat moet wel anders verteld ze dit jou ook niet natuurlijk) ze zal zich in de eerste instantie wel de ogen uit de kop schamen dat ze jou dit zo pats boem verteld heeft, maar zo kunnen mensen wel rekening met je houden.

als je niet bezig was geweest met kinderen krijgen en ze had je dit verteld was je reactie vast anders als nu.

succes!
xx kimpansee
 
he barbarella

ben het met die anoniem eens, iedere dag is een beetje te veel van het goede en het klopt inderdaad dat de zaadcellen er wat minder van worden!

gr kimpansee
 
Terug
Bovenaan