hoe kan je een relaxte vakantie hebben voor ouder en kind?

A

Anoniem

Guest
We willen nog een week naar een warm lang in november.
Nu hebben we geen zin om de hele dag achter mijn zoontje van anderhalf aan te rennen.
Hoe doen jullie dat met vakantie en waar zijn jullie heengeweest.
We willen graag iets met een zwembad, maar met niet te diep water anders loopt hij gewoon het zwembad in.
Ergens waar je niet de hele tijd hoeft op te letten, want we willen zelf ook kunnen ontspannen.
iemand tips?

bedankt

Rachel

Hoi Rachel,

Met een beetje verbazing heb ik je stukje gelezen. Want laten we reeel zijn als je met een kindje van anderhalf op vakantie gaat moet je doorlopend opletten en je kleintje bezig houden.
Dus als je echt zelf wil relaxen.......is een weekendje alleen met je partner een betere optie.
Ik wil je echt niet beledigen want ik snap je wel maar ik denk dat je beeld niet echt realistisch is.
Zeker met water in de buurt die kleintjes lopen/kruipen overal heen willen op ontdekking uit dan zul je er echt achteraan moeten anders gaat dat niet goed.
Ik weet niet waar je naar toe gaat maar meestal in het naseizoen zijn er niet van die kinderclubs ed en ik zou mijn kleintje daar ook te klein voor vinden.
Het enige wat ik kan bedenken wanneer je zelf een beetje kan relaxen is wanneer je kleine 's middags slaapt.
Maar wanneer die wakker is zul je er denk ik toch aan moeten geloven anders zit je heel de dag met een ongezellige kleine en dat is helemaal niet bevordelijk voor je vakantie gevoel.
Geniet toch lekker van deze periode...........over een aantal jaar lach je je helemaal rot over wat tie toen allemaal heeft uitgehaald.
Nogmaals ik schrijf dit niet om je te beledigen maar het is in mijn ogen geen realistisch beeld.
Heel veel sucses en een hele fijne vakantie...

Groetjes Louise

Hoi,

Ik schrik ook een beetje van je berichtje: OOk in nit te diep water kunnen kleine kinderen verdrinken, al in een paar cm nml! Nooit kinderen alleen laten ronddoen bij water.
Als ik je berichtje zo lees, dan zou ik eens kijken bij clubmed met babyclub. Daar kun je je kind dan laten opvangen als je zelf iets wilt ondernemen. Ik heb hier wel eens naar gekeken, maar vooralsnog niet uitgeprobeerd.

Afgelopen vakantie in Griekenland deden mijn vriend en ik om en om voor de kleine zorgen. Natuurlijk ook momenten van samen, maar ook wel eens lekker alleen aan het zwembad.

Binnenkort gaan we een weekje in nederland weg en komen door de weeks een dag en een nacht mijn ouders langs en in het weekend mijn broer en zijn vrouw. Kunnen zij ook even op de kleine letten en wij een paar uutjes samen er op uit. Je kan er dus ook over nadenken om tegelijkertijd met vrienden of familie weg te gaan zodat je ook eens samen weg kunt.

Succes ermee en geniet van je vakantie.

Kim

Bedankt voor jullie reakties.
Natuurlijk verlies ik mijn zoontje nooit uit het oog als het gevaarlijk is.
Maar daarom wilden we dus niet op vakantie, omdat het toch niet relaxed is.
Nu had een collega van me het erover dat er campings zijn, waar een hek omheen staat, zodat er niets kan gebeuren.
Als het maar afgeschermd is, kan je tenminste een beetje relaxen.
Mijn zoontje naar iets van een opvang doen, zou ik nooit willen op vakantie.
We moeten nog maar eens nadenken of we niet gewoon een jaar moeten overslaan.

groeten
Rachel

Sowieso zijn de vakanties met een kind anders dan zonder kind. Wij zijn onlangs een weekje naar Spanje geweest met onze dochter van zo'n 17 maanden en dat was echt zo leuk! Er was idd een groot zwembad, maar ook een pierebadje waar de kleintjes zich prima konden vermaken. Ouders zaten ook gewoon in het badje en speelden met de kinderen en iedereen nam wel wat speelgoed mee waar ook alle kids mee speelden. En je kan toch niet heel de dag in/bij het zwembad zijn, want dan verbranden die kleintjes levend. Wij gingen vaak na het slaapje een uurtje en eind van de middag een uurtje en dat ging perfect! Ik zou het echt aanraden, want als je kind het leuk hebt dan hebben de ouders het ook leuk en ontspannen op die manier!

Ik vind juist de vakanties met met mijn kleine superrelex omdat je jeaan het schema van je kleintje aanpast. Wij zijn nu al twee keer met hem wezen vliegen en hebben in beide gevallen een klein appartementencomplex genomen. Is goed bevallen.

Ook gaan we regelmatig naar een bungalowpark (centerpars of landal) ook dat gaat altijd goed.

Maak je niet te druk, en probeer het gewoon een keer!

Annemieke (zomer2006 mama)

een relaxvakantie zoals jij die omschrijft kun je denk ik niet houden als je er kindjes bij hebt.
Die hebben constant aandacht nodig en er moet constant op ze gelet worden.
Dus als je de vakantie wil die jij omschrijft zou ik net als een paar andere hier al gezegt hebben lekker met zijn tweetjes gaan, dan kun je onbezorgt van het mooie weer genieten en bakken in de zon bij het zwembad.

Wij zijn net terug van 3 weken camping en het was geweldig. Onze zoon van bijna 18 maanden heeft er de tijd van zijn leven gehad en heeft er zoveel dingen geleerd en iedereen die langsliep of die hij tegen kwam was het hoi en tot ziens...
Ja het is inderdaad anders op vakantie gaan dan als ze nog niet lopen en kruipen, je moet steeds achter ze aan lopen, want overal zit er gevaar en dat beseffen ze echt nog niet.
En zelf zou het niet hebben willen missen.

Een echte relaxvakantie kun je dan wel vergeten, ben ik bang. Je kunt wel je relaxmomenten nemen door met je partner afspraken te maken.
Bijv. dat je zo nu en dan eens een uurtje helemaal kan richten op een boek en dat de ander dan oplet. Of dat je met een ander stel op vakantie gaat die ook kinderen hebben en dat je om en om een avondje op elkaars kinderen past zodat je iets met zijn tweetjes kunt ondernemen. Verder moet je niet teveel verwachten en je aan het ritme van je kind houden. Je kunt wel kijken naar campings waar je een plek hebt met zicht op een speeltuin geschikt voor kleine kindjes. Verder zelf voldoende speeltjes meenemen (bij ons was het loopfietsje mee toch het grootste succes op vakantie) en tijdens de slaapjes even wat tijd voor jezelf nemen.
Zelf zijn we naar Bretagne geweest en hebben we best veel gedaan en bekeken maar dat kwam doordat het weer erg bewolkt was daar en ook niet heel warm anders waren we meer op de camping gebleven. Een zwembad is natuurlijk ook erg fijn maar een eigen opblaasbare badje meenemen is natuurlijk ook prima.

Veel plezier alvast.

Terug
Bovenaan