Hoe kan je er niet te veel mee bezig zijn???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik wil, net als jullie allemaal, heel graag moeder worden.
We zijn nu 5 maanden bezig en zitten nu in ronde 4 dus ik weet dat ik nog niet mag mopperen maar ik doe het toch .

Ik zou graag een kleintje willen en denk er daardoor ook heel veel aan. Overal waar ik kom of kijk zie ik kinderen, zwangere vrouwen of baby's en iedere keer denk ik 'Ja, dat wil ik ook'

Nou lees je wel dat je er niet te veel mee bezig moet zijn maar mijn vraag is Hoe doe je dat???
Ik vind dit erg lastig, pffff.

Bedankt weer voor het luisteren lieverds!

Liefs Jessy

Hoi Jessy.

Nou ik ken dat hoor, er veel mee bezig zijn, alhoewel ik nu in ronde 7 zit  vind ik het ook nog wel eens lastig. Ik werk zelf zelfs op een kinderdagverblijf dus inderdaad soms heel lastig (zijn net weer twee collega's zwanger). Ik merk wel dat ik hoe langer eht duurt me er minder mee bezig houdt nu. Alleen rond het ongesteld worden natuurlijk niet, dan is het weer even spannend.

Ik kan je eigenlijk niet zo goed helpen  sorry. Hoop dat het bij jou ook wat minder wordt.

Liefs Marian

Ha Meisje,
ook ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Heb zelf inmiddels 2 mk's gehad en dat maakt het er natuurlijk ook niet leuker op. Maar goed, ik heb een tijdje afstand genomen van alle site's enzo en dat heeft me wel geholpen. Ff bezig zijn met andere dingen, gewoon je leven leven en het geeft echt niet als je er af en toe aan denken moet, dat hebben we toch allemaal! Maar misschien helpt het jou ook om wat minder op deze site te kijken en je te concentreren op jezelf en je mannetje, het gewoon fijn en gezellig met elkaar hebben zonder druk! Het proberen waard misschien?
Succes en weet je, het gaat echt wel een keertje lukken.

Liefs,
Sandra

Lieve Jessy,

Het is moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn. Toen ik stopte met de pil januari dit jaar was ik er ook teveel mee bezig heel veel. Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven en toen ik eindelijk zoiets had van nou het komt allemaal wel goed en ik er een beetje door heen begon te zitten en het allemaal niet perse zo wou ( dat dacht ik ) toen bleek ik zwanger te zijn.

Maar je gedachten op andere dingen zetten heb bij mij wel geholpen bij iedereen is dat anders en het is makkelijker gezegd als gedaan.

Maar toch wil ik je heel veel succes wensen.

Liefs Fruit Girl ( 6wk zwanger )

Hoi Jessy,
Heel herkenbaar, maar hoe verder ik kwam hoe meer ik zoiets had van ik wil dat gestress niet. Daar word ik heel verdrietig van.  Er zijn nog genoeg momenten dat je met de neus op de feiten word gedrukt, maar ja, dat hou je toch. Ik probeer op zo'n moment te denken, onze tijd komt nog wel. Veel succes!
Liefs Lientje

Wat bij mij wel helpt is me concentreren op iets anders leuks.
Bijvoorbeeld een vakantie plannen en voorpret daarvan hebben, of jezelf een "troost"cadeautje beloven als het bijvoorbeeld na ronde 7 nog niet raak is, of zo..

Succes!

Hi,

De eerste drie ronden was ik alleen maar gespitst op 'zwangerschapsverschijnselen'. Dit maakte dat ik bijna nergens anders aan kon denken en dat ik bij elk gevoel in mijn buik dacht: ik ben vast zwanger!! Ik wil het ook zo graag! Ik speurde dan ook veel rond op het internet voor verschillende zwangerschapsverhalen en verschijnselen.

Nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik alleen 'mag' denken dat ik zwanger ben als ik zere borsten heb of gewoon misselijk. Dat zijn echt de meest gehoorde zwangerschapsverschijnselen in het begin van een zwangerschap.

Verder tja, ik denk er wel aan, maar dat mag van mij ook. Als het maar geen obsessie wordt.

Liefs, Line

Bedankt voor al jullie lieve reacties meiden!!

Deze week vakantie dus extra veel tijd om achter de computer te zitten maar heb ook veel met (zwangere, hihi) vriendinnen afgesproken. Ik hoop dat de afleiding helpt want mn NOD is pas over een maand, pff.

Ga zo lekker omkleden want ik moet mn neefje (5 jr) gaan ophalen, die komt logeren.
Hoezo afleiding !!

Liefs Jessy

Terug
Bovenaan