hoe kan je helpen met de ontwikkeling

hallo,

mijn dochter is over drie weken 1 jaar.
wat zal ze al moeten kunnen.
ze kan zelf zitten,staan, kruipen, omrollen, op de muziek bewegen, kieken boe spelen,  lopen aan de tafel of bank meestal staat ze op haar tenen,  een beetje brabbelen. maar wanneer moet ze los kunnen staan en lopen aan de hand. en wanneer een paar woordjes zeggen en hoe kan je de dingen stimuleren. in haar handen klapen deed ze ook maar dat heeft ze maar even gedaan.


ik ben wel aan het voorlezen maar ze pakt iedere keer het boekje af zodat ik niet verder kan lezen.

misschien ben ik wat overbezorgd. oja en ze heeft ook nog geen tandjes, niet 1.

ik ben beniuwd hoe jullie jullie kindje helpen.
gr henny
 
quote: henny schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2006 17:56:16'));

hallo,

mijn dochter is over drie weken 1 jaar.
wat zal ze al moeten kunnen.
ze kan zelf zitten,staan, kruipen, omrollen, op de muziek bewegen, kieken boe spelen,  lopen aan de tafel of bank meestal staat ze op haar tenen,  een beetje brabbelen. maar wanneer moet ze los kunnen staan en lopen aan de hand. en wanneer een paar woordjes zeggen en hoe kan je de dingen stimuleren. in haar handen klapen deed ze ook maar dat heeft ze maar even gedaan.


ik ben wel aan het voorlezen maar ze pakt iedere keer het boekje af zodat ik niet verder kan lezen.

misschien ben ik wat overbezorgd. oja en ze heeft ook nog geen tandjes, niet 1.

ik ben beniuwd hoe jullie jullie kindje helpen.
gr henny



Hallo Henny
Je kunt stimuleren en daar blijft het bij. Je kindje imiteert veel en pikt dingen vanzelf op.
Mijn zoontje is nu 16 maanden en sinds een paar weken loopt hij pas los terwijl er ook kinderen zijn die met een jaar al los lopen. Je kunt er niets van zeggen je kindje doet de dingen in haar eigen  tempo.
Je schrijft dat je voorleest, hartstikke leuk! Maar wat verwacht je van haar dat ze gaat zitten en naar je luistert?  Misschien  kun je kartonnen prentenboekjes pakken en met haar kijken, maar laat haar bepalen wat er met het boekje gebeurd. Plaatjes kijken, benoemen vinden die kleintjes vaak veel leuker.
Succes en kijk anders  eens in de bibliotheek voor meer info.
Groetjes Jeanette
   
 
Terug
Bovenaan