Hoe kan je het dat je denkt dat je 9wk bent maar bij echo zijn het er maar 5?!

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal!

Ik heb even een vraagje, ik moet nog voor mijn eerste echo en ben nu als het goed is 7 weken 2+. Maar als ik die berichtjes lees van die meiden die met de echo voor verrassingen komen te staan. En dan bedoel ik dat ze denken dat ze 9 weken zijn en dan komt erbij de echo uit dat ze nog maar 5 wk zijn?! Dan begin ik me wel zorgen te maken.

Nou, ja zorgen is een groot woord maar, ik zou het zo een teleurstelling vinden...

Maar hoe kan het dat je volgens jou berekening 9 wk bent en met de echo pakt het heel anders uit. Ik wil echt niemand voor zijn hoofd stoten of lullig overkomen maar, ik wil het graag begrijpen. Dan kan ik namelijk zelf me voorbereiden op van alles.

Nou voel ik heel duidelijk mijn ei sprong en heb ik een hele stabiele cyclus maar, hoe is het dan bij die meiden die voor die grote verassing zijn komen te staan??

Ik las vanavond een onderwerp er over en zei al tegen mijn man, straks heb ik dat ook? En ik geloof dat ik verschrikkelijk teleurgesteld zou zijn. Ik ga 18 juli voor mijn eerste echo en ik moet maar afwachten iets anders zit er ook niet op...

Zou iemand dit voor mij kunnen ophelderen??

Nogmaals wil ik niemand kwetsen met mijn vraag, ik wil alleen iets begrijpen...

Liefs Silly

Lieve meid,

Dat kan diverse redenen hebben. Wanneer iemand een onregelmatige cyclus heeft bijvoorbeeld. of wanneer je denkt dat je een innestelbloeding hebt gehad maar misschien was het toch nog een menstruatie van minder dagen.

Maar het kan ook zijn dat het vruchtje niet groeit zoals het zou moeten groeien en dat de zwangerschap niet goed verloopt.

Je moet er nu even niet bij stil staan. Het kan fout gaan ja, maar je moet je bedenken dat de meeste zwangerschappen goed verlopen. Ik weet dat het nog lang duurt voordat je voor je echo kunt gaan, maar probeer te bedenken dat elke dag er weer een is.

liefs
talke

Ik kan wel zeggen dat als je inderdaad onregelmatig bent, het kan zijn dat je twee weken minder ver bent.
Vier weken is wel erg veel en dan zou ik net als Talke denken dat het zich misschien niet goed ontwikkeld.

Maar het heeft ook te maken met de innesteling, die schijnt ook iets later te kunnen plaatsvinden.

Mijn cyclus is onregelmatig en ik ben bijv 6 maart voor het laatste ongesteld geworden. Echter op 1 april had ik nog afscheiding en omdat ik regelmatig heb getemperatuurd, weet ik dat zolang ik afscheiding heb, mijn vruchtbare dagen niet voorbij zijn.

Ik vermoedde dus wel al dat ik niet vanaf 6/3 zwanger was, maar pas later.

Uit de echo bleek dat uiteindelijk ook.
Maar had ik mijn lichaam niet goed gekend, dan had ik bij mijn echo gerekend op ruim 9 weken, terwijl het toen ruim 7 weken was.

Zo zie je, dat je er dan al twee weken naast kunt zitten.

Maar als jij net als ik je lichaam goed kent, dan zal het bij jou zeker kloppen!
Maak je geen zorgen en geniet er lekker van, het komt vast allemaal in orde.

Gefeliciteerd!

gr mama van MD

Hallo dames,

De andere kant is ook mogelijk ik dacht na het uitrekenen van mijn laatste ongesteldheid dat ik 7 weken zwanger was ( dit bleek een innestelingsbloeding te zijn geweest maar zo zwaar te vergelijken met een menstruatie) en in het ziekenhuis bij de gyn aangekomen bleek ik al 14 weken zwanger te zijn en van een tweeling nooit gemerkt behalve dat ik wat pijn in mn onderbuik had vergelijkbaar met ong pijntjes en met fietsen deed het zeer.

Hoi Allemaal,

Volgende week woensdag hebben wij de 1e echo ik ben zo benieuwd. Zowel mijn dokter, als vk en ik komen eind januari uit, dus ik ben benieuwd. Het aantal weken maakt niet uit, als het maar gezond is. Het hartje horen lijkt me zo geweldig!

Liefs Lientje

Hoi,

Toen ik 2 weken geleden voor een 1e echo ging had ik 9 weken en 5 dagen in verwachting moeten zijn maar volgens de echo was ik nog maar 5 1/2 week.
Dat kon 2 dingen betekenen: 1) ik was minder ver dan ik dacht of 2) het is gestopt met groeien op 5 1/2 week.
Vanmorgen heb ik te horen gekregen dat het nr 2 was, een "missed abortion" noemde ze het. Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis en hoop ik gelijk geholpen te worden.

Ik dacht ook dat alles goed was. Had de normale zwangerschapsverschijnselen (nu nog) en  heb helemaal geen bloed verloren.

Probeer je niet te veel zorgen te maken want iedere zwangerschap is weer anders.

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan