hoe kan je zien/merken dat je eisprong eran komt...(dus vruchtbaar ben)

hoi hoi

ja ja zoals je kan lezen zijn we er weer bezig.  
het gaat op dit moment redelijk met me ., voel me niet meer zo emtioneel als laast .. ik hoop dat het zo blijft)

ik ben ongesteld geweest en vandaag dus voor controle naar de gyneacoloog voor nacontrole   (alles was goed)  
en ik merk dat het toch weer begint te kriebelen........en dat ik toch weer bezig ben met zwanger willen worden  ( in mijn hoofd)

maar ik heb een probleempje ik weet niet hoelang mijn cyclus is ... heb het de eerste keer niet bijgehouden en de tweede ronde was ik al zwanger en ik weet ook niet meer hoe het voordat ik met de pil begon was.

kan je de  periode  na het curreteren ook als een cyclus meerekenen of niet???

ik weet wel een beetje  hoe je aan lichaam kan merken waarneer je het vruchtbaar bent, maar weet het niet precies..
dus mijn vraag is... hoe kan je merken /zien dat je vruchtbaar bent...

want anders moeten we alle dagen maar flink blijven doorklussen

liefs tobi

Hoi hoi,

Ik heb eigenlijk niets op dit forum te zoeken maar wilde toch even reageren op je vraag vanuit mijn eigen werk.

Sommige vrouwen voelen wanneer ze een eisprong hebben maar de meesten niet. Om te kijken of je een eisprong hebt kun je gaan temperaturen. Iedere dag op hetzelfde tijdstip, bij voorkeur net na ontwaken, neem je op steeds dezelfde manier de temperatuur op. ( bij voorkeur rectaal, dus van achteren)   Als je niet ziek bent dan zul je merken dat je temp steeds hetzelfde blijft. Op het moment dat je temp een halve graad is gestegen dan heb je een eisprong gehad. Theoretisch zou je dus net iets te laat zijn. Maar als je dit een paar maanden bijhoud zul je merken dat je eisprong steeds rond dezelfde dag komt ( als het goed is, uitzonderingen daargelaten.)   Jij als vrouw bent ongeveer 4 uur vruchtbaar per maand, het sperma van je man is zo'n 48 uur houdbaar in je lichaam. Dus als je sex hebt gehad voor je eisprong is dat heel gunstig.. Ik hoorde dat je anders iedere dag maar zou blijven oefenen, dat raad ik af. Om de dag is het beste omdat dan het sperma weer geconscentreerd is. Als je man dagelijks klaarkomt is het sperma niet meer dan water omdat de spermacellen nog niet op niveau zijn gekomen. Voor de kansberekeningen zou 1x per 48 uur dus het beste zijn.   ( het orgasme van de vrouw na het orgasme van de man zou bevordelijk kunnen zijn voor de zwemkwaliteiten van de spermacellen, door het samentrekken van heel veel spieren)  

Niet echt een verhaal voor op een verjaardag, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes,

Patricia    

Terug
Bovenaan