Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan...?

Hoi,

Dit is mijn 2e zwangerschap, maar misschien juist daardoor kijk ik enorm tegen de bevalling op...! De vorige keer had ik dat ook wel rond deze tijd, en later zakte dat weg omdat ik zoooo graag van die zwangerschap af wilde en mijn kind wilde zien! Ik hoop dat dat nu weer gebeurt, maar het blijft anders omdat ik nu weet hoe het is. Ik kijk met name op tegen het persen wat bij mij de vorige keer niet lukte. Ook is dat het moment waarop je actief meedoet en vertrouwen moet hebben dat het lukt. Ik blijf het gewoon een vaag idee vinden dat je kind "gewoon" via je bekken en vagina naar buiten komt. Dat past helemaal niet!!!!! Nou ja, de vorige keer ging het uiteindelijk ook, maar toch voelt het zo onnatuurlijk! dan ben ik zo bang dat er iets breekt of uitscheurt. Laat staan de pijn die je erbij voelt!
Misschien allemaal stress gedachtes die weer weggaan, ik hoop het wel. Ik maak me sowieso sneller druk om dingen als ik zwanger ben.
Wie heeft dit ook?????? Ben ik de enige hierin? Please laat me jouw gedachten hierover weten.

Wendy
32 weken en 5 dagen zwanger van de 2e

dag wendy,

ik herken je angst in de zin van. je hebt het al een keer meegemaakt en "weet" hoe het gaat. Zoals je nu bang bent dat het persen misschien weer niet lukt. Ik ben juist bang dat het niet zo perfect gaat!
Ik vond de persweeën juist verlossend! want wat ging er niet precies dan bij jou? dat begrijp ik niet uit jouw verhaal?
Eindelijk dacht ik,   ik kan iets doen waardoor je de weeen niet meer voelt. Je voelt een wee aankomen, even lucht happen en je buikspieren aanspannen c.q. drukken...visualiseren hoe het kindje als een visje door het geboortekanaal glijdt.

Je geeft aan dat je 1e kindje wel via de natuurlijke weg is geboren, is je angst dan reeel dat het dit keer niet lukt? of heb je meer moeite met vertrouwen in b.v. de verloskundige. Alles wat breekt of scheurt, herstelt zich wel over tijd. Plus is de VK dusdanig professioneel dat zij/hij wel tijdig moet kunnen zien dat het niet gaat. Toch?
Zelf doe ik aan yoga, dat geeft mij wel het gevoel dat ik "weet" wat ik doe. Ik heb in ieder geval de rust in mijn lijf.
Ik hoop dat je uiteindelijk ook de rust kan vinden en een fijne bevalling zal hebben!

groet, hilal
30w4d

Hee hoi,

Hier een beetje een dubbel gevoel. Eigenlijk zie ik er niet tegenop en hoop ik dat het iets rustiger/langzamer mag gaan op het eind dan bij mijn dochter.   Haar hartslag waren ze op een gegeven moment kwijt en toen moest ze er met spoed uit met vacuum met als resultaat dat ik behoorlijk uitgescheurd was. Achteraf was er met haar niks aan de hand. Ik hoop nu dus dat dit bij deze niet gebeurd en ik het gewoon "rustig' af kan maken! Vond het allemaal wel heel heftig.
Aan de andere kant hoor ik verhalen van andere die ervan uitgingen dat de tweede er ook wel zo kwam en die het veel zwaarder hebben gevonden..........

Maar goed, heb bovenal toch wel het idee dat ik het wel kan!

Groetjes Alberdien

Jeetje ja, dè bevalling, het gaat echt gebeuren!!! Whaaaaaa....

Van de week op de groei-echo was te zien dat zijn hoofdje nu 17 cm omtrek is en mijn eerste gedachte was idd:
dat past toch nooooooit????

Doordat ik de geboorte van mijn zoon niet mee gemaakt heb ivm met algehele narcose wil ik zo graag dat ik er dit keer wel bewust bij ben. Probeer me goed voor te bereiden zodat ik mezelf niet verliezen zal in angst of pijn maar blijf het toch een heftige gedachte vinden, dat er straks een kindje uit mij moet komen.
Moet wel zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar hoe het zal gaan, of ik dàt echt kan.
Nog 8 weken...

Hoi!

Ik heb een prima eerste bevalling gehad. Ik had toen een medische indicatie en nu (nog) niet. Ik wil ook het liefste thuis bevallen.

Bij mijn eerste heb ik een pethidineprik gehad en deze bevalling wil ik zonder pijnstilling doen. Ze zeggen dat een tweede kindje makkelijker (sneller en met minder kans op complicaties) gaat, maar dat de weeen vaak wat pijnlijker zijn. Ik ben daarom wel heel erg benieuwd (en soms benauwd) of ik deze bevalling zonder pijnstilling kan doen.

Tuurlijk, in Afika hebben ze geen keus en worden ook alle kinderen zonder pijnstilling geboren. En voorgaande generaties hebben het ook zonder pijnstilling moeten stellen, dus het moet zeker mogelijk zijn. Maar ik was zo relaxt door de pethidine dat ik dus een super bevalling heb gehad.

Ik ben niet bang voor de bevalling, wel erg benieuwd hoe het zal verlopen en wanneer het gaat beginnen. De bevalling komt zo'n 4 a 5 weken voor de daadwerkelijke uitdrijving op gang, dus dat is zo'n beetje nu. Rare gedachte...

Groetjes, Marisa

quote: toulouse reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-05-2009 08:50:13'));

Van de week op de groei-echo was te zien dat zijn hoofdje nu 17 cm omtrek is en mijn eerste gedachte was idd: dat past toch nooooooit????

Nee, 17 centimeter zou natuurlijk niet passen door een baarmoedermond van 10 cm. Vergeet niet dat het hoofdje van je baby helemaal 'inkrimpt' zodat het er wel doorheen kan. Zelfs kinderen van 12 pond kunnen (over het algemeen) door het geboortekanaal, daar is het nu eenmaal voor gebouwd. Heb er vertrouwen in dat je het kunt!

hee,
bedankt voor jullie reacties! Natuurlijk waren mijn zorgen niet reeel, meer gewoon angst. Mijn vorige bevalling ging prima tijdens de ontsluitingsweeen, maar ik had geen persweeen, dus ik heb 2 uur lang geperst zonder resultaat zodat ik van huis alsnog naar het ziekenhuis moest en ze met vaccumpomp en knip is gekomen.
Gelukkig heb ik met meerdere mensen erover gehad en het is al wat weggezakt.

Maar nu heeft het volgende probleem aangediend: hij ligt in een stuit!!!!!  
Al vanaf het begin. En omdat mijn baarnmoeder anders van vorm is, met een tussenwand, heeft ie minder ruimte dus dat ie nu nog draait is nihil en buitenaf draaien heeft ook geen zin. Juist datgene waar ik zo bang voor was! Over 2 weken heb ik een echo en dan besluiten we of we een stuitbevalling of keizersnede doen. Ik ga denk ik voor de keizersnede, want een stuitbevalling zie ik helemaal niet zitten! Ik ga in een aparte topic effe vragen of er meer zijn met die ervaring.....

wendy
33 weken en 4 dagen zwanger

Terug
Bovenaan