hoe kijken jullie tegen het kdv aan?

A

Anoniem

Guest
N.a.v. de topic van Danielle,

Zelf ben ik ook wel blij met het KDV. Lukas kan er echt zijn energie kwijt. Natuurlijk zijn er wel eens dingen die ik niet fijn vind. Het is nu weer k*t met zijn slapen en daar weten ze niet echt mee om te gaan. Maar hij leert er zoveel dat hij thuis niet zou leren.

Maar ik weet dat er bijv. leidsters zijn die hun eigen kind liever niet op een KDV zouden doen omdat er te weinig tijd is voor kindjes.

Lukas gaat drie dagen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen (ook de mensen die het niet eens zijn met een KDV)

Annemieke

Hallo,

Ik ben ook zo'n mama die zelf op een kdv werkt (nu weliswaar naschoolse opvang) maar haar zoon het eerste jaar ook niet naar het kdv heeft gedaan. Dat was voor mij gewoon een gevoelskwestie. Ik weet dat die meiden allemaal even lief zijn en er alles voor doen om je kindje zo veel mogelijk aandacht te geven, maar ik weet ook dat dat lang niet altijd lukt omdat het gewoon druk en vol is op de groepen.
Nu is Tijn een jaar en sinds een maandje gaat hij 1 dag in de week mee, en hij vindt het prachtig! Hij kan zich er lekker uitleven en leert er een heleboel!
Nu bij nummer 2 wil ik het net zo doen als bij Tijn, het eerste jaar alle keren dat ik werk naar de oppas en daarna lekker 1 dagje banjeren op het kdv!

Groetjes Danielle

Ik ben alleen maar super blij dat Tijs naar het kdv gaat. Hij gaat er 1 dag in de week naar toe op vrijdag. Hij heeft het er altijd goed naar zijn zin. De leidster vertellen altijd precies wat ie allemaal gedaan heeft die dag. Er wordt ook vanalles met de kindjes gedaan, veel in groepsverband. Dus ik ben echt niet bang dat hij te weinig aandacht krijgt.

Ze weten me altijd precies te vertellen wat hij op een dag gedaan heeft, hij is altijd vrolijk als ik hem op haal. Op het kdv waar Tijs naar toe gaat staat 1 leidster op maximaal 4 kindjes, hij zit in een vertikale groep met maximaal 16 kinderen. Nu scheelt het ook wel dat vrijdag de rustigste dag  is qua aantal kindjes.

Ik ben tot nu toe alleen maar blij met het kdv en ook hoe ze omgaan met "problemen".

Maar ik zou hem er niet meer dan 2 dagen in de week naar toe brengen. Maar dat is gevoelsmatig. Hij is nu verder 2 dagen in de week bij opa en oma en dat bevalt ook heel goed.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan