Hoe kleden jullie de kleine nu?

Hai hai,

Ik vind het moeilijk....het is nu zo warm en ze zeggen altijd dat je de kleine moet kleden zoals je jezelf aankleed. Maar als ik nu met Levi ga wandelen, moet hij dan wel een jasje aan, mutsje op.....? Mag hij niet net zoals ik nu een t-shirtje aan, of toch liever iets met lange mouwen?

Hoe doen jullie dit?

Liefs,
Nephele

Mijn dochter is iets ouder (bijna 6 maand) maar ik doe haar gewoon een rokje en korte mouwen aan. En sokjes en een rompertje.
Mijn dochter ligt niet meer in de kinderwagen maar in de wandelwagen. Ik denk dat je je kindje heus geen jasje aan hoeft te doen, als hij ook nog onder een dekentje ligt. En ook geen mutsje, lijkt mij te warm.
Anders kun je eens in zijn nekje voelen, als het daar erg warm is dan heeft hij het te warm
Ik weet zelf vaak niet wat met deze warmte 's nachts aanmoet. Want ze woelt zich bloot en om dan alleen een romper aan te doen vind ik te koud. Ik doe haar nu een badstoffen slaapzak aan en een rompertje met lange mouwen. Hoe doen jullie dat?

Hoi,
Mijn kleine Lee is nu 7 weken. Hij droeg vandaag een rompertje zonder mouwen en een shirtje met korte mouwen, dun broekje en sokjes. Ook toen ik ging wandelen, heb ik hem zo in de wagen gelegd.
Kinderen worden trouwens niet ziek of worden niet verkouden van kou (groot misverstand), ze worden ziek van virussen en bacterien, ze vinden het alleen vervelend om het koud te hebben. Dus als je ze te dun aankleedt, laten ze je dat echt wel weten.
Ivy

Hoi,

Dit vertelde de kraamhulp op de laatste dag:
Als je kindje goed op temperatuur kan blijven, kan je je kindje het beste hetzelfde kleden als jezelf. Waarbij je dan wel moet bedenken dat je kindje stilzit.
Dus als je zelf in een korte broek loopt, kan je je kindje ook een korte broek aantrekken.

Groetjes

hoihoi,
onze dochter is vorig jaar juni geboren, het was toen ook warm. we hebben haar ook zo luchtig mogelijk gekleed. wel er voor opletten dat er geen tocht bij komt.

Terug
Bovenaan