Hoe kleden jullie je kindjes nu aan

Hoi allemaal,

Vraagje: Ik heb een zoontje van 7 weken en nu vind ik het heel erg moeilijk om te bepalen hoe ik hem aan moet kleden.
Het weer wisselt nu zo sterk dat ik bang ben dat ik hem te warm of te koud aankleed.
Gister had ik hem een romper met lange mouwen aangedaan en daarover een tshirt en een kort broekje.
Vandaag is het toch wat frisser en er schijnt geen zon dus heeft hij een gewone romper en een truitje met lange mouwen en een lange broek aan.
En als ik met hem ga wandelen doe ik toch maar een dekentje over hem heen en de tochtkap van de wandelwagen vast.

Hoe doen jullie dit????

Groetjes Patricia
 
Mijn zoontje is van November (2007) dus toen was het uiteraard wat frisser dan nu haha. Maar mijn kraamverzorgster was vrij stellig; kleed je kind zoals jezelf gekleed gaat. En dat zeiltje/ dekje voor over de wandelwagenbak (ik heb een Mutsy)  gebruik je alleen als het regent of precies in de bak waait anders alleen een  dekentje, het wordt namelijk smoorheet onder zo'n dekje! Zodra je een winkel inloopt gooi je  het dekentje naar achteren of  het jasje open.
(In de cosi had ik een babynomade soort fleece overalletje  met klitteband, waar je kleintje helemaal in ligt die deed ik dan ook open.)

Ik heb daar een beetje mijn eigen draai aan gegeven, dus  ik ging uit van mezelf maar dan wel in het achterhoofd, als ik stil zou liggen. Dus met mooi weer ging  ik uit van mijn eigen kleding,  maar dan wel  inbeelden dat ik stil zou liggen  in de schaduw, want jij loopt ook wel in de zon natuurlijk, en met lopen heb je het  sowieso al warmer.
Ik deed  trouwens met heel warm weer de kap van de wandelwagen naar beneden en gebruikte een parasolletje  tegen de zon. Je wilt niet weten wat er voor een warmte blijft hangen onder de kap,  zo zielig!


Ik zou je kleintje nu als het iets frisser is, of een vestje erover heen doen, of een dun dekentje, dat kun je makkelijk wegtrekken of weer erover leggen als het toch weer omslaat! Ik voel altijd even het nekje als ik twijfel, nu nog!

Succes ermee, het went vanzelf haha!

Groetjes Saskia
 
Ja, inderdaad: het nekje is een goede graadmeter. Bij ons in huis blijft de warmte erg hangen in de slaapkamers. Onze zoon (19 mnd.) slaapt daarom met alleen een rompertje in zijn slaapzakje: iedere avond voordat wij in bed stappen voel ik nog even aan zijn nekje, of hij het toch niet te koud heeft. Zó'n oude truc en hij doet het nog steeds  Mocht je er onzeker over zijn: gewoon even je CB bellen. Zij kunnen je hier vast bij helpen.

Groetjes, Marijon
 
Hoi Patrice,
Zeer herkenbaar! Ook ik vind het moeilijk de overgang te maken.
(van zo'n pasgeboren baby met warme kleertjes en een omslagdoek naar korte mouwtjes en blote beentjes)
Wanneer doe je nu een shirtje aan met korte mouwtjes?
Zo'n baby ligt de hele dag maar stil, bij mij heeft ze echt nog lange mouwtjes aan hoor, die armpjes worden zo koud!
Gisteren heeft ze dan voor het eerst een kort broekje met sokjes aan gehad, maar daar kun je nog een dekentje overheen leggen als ze in de wieg/kinderwagen ligt.
Voordien had ze ook gewoon een dun vestje/jasje aan, maar deze week was het zo warm, en had ze alleen haar kleertjes buiten aan.
In de auto was het helemaal warm, en dan moet je met het uitstappen ook weer oppassen dat ze niet teveel bezweten is.
 
Terug
Bovenaan