Hoe kleden jullie je kleintjes met dit weer??


Hoi Dames!!

Nina is nu bijna 4 weken oud,hoe kleden jullie
je kleintjes met dit weer?
Ik hab haar nu shirtje met lange mouwen(binnen is de warmte
nog niet zo erg)en een wijdere broek.
Snacht heeft ze ook lange mouwen,alleen als ik een eindje met
haar ga wandelen doe ik haar korte mouwen aan.
Ze ligt dan ook nog onder n dekentje.Ik vind t wel lastig
met zoon kleintje....Of kan ze ook al zonder dekentje
als ik na buiten ga,lijkt me van niet?ik probeer zo min mogelijk met haar te slepen
met dit weer.

Groetjes Maaike & Nina
 
Hoi Maaike,

Ik vind dit ook nog steeds heel erg lastig. Mijn dochtertje is nu ruim 4,5 maand en dus geboren in de winter met het motto 'het kan bijna niet warm genoeg zijn voor haar'. Ik moet nu dus even helemaal omschakelen naar mooi weer.

Ik heb inderdaad ook begrepen dat je jezelf een beetje als maatstaf kan nemen. Nu ben ik het daar tot op zekere hoogte mee eens, hoewel het natuurlijk wel is dat jouw baby stil ligt in de wagen en jij in beweging bent. Zij zal het dus sneller koud hebben. Ik zou nu geen dekentje meer doen, maar als je naar buiten gaat en je vindt het vrij koud (bijvoorbeeld in de ochtend) dan een lakentje over haar heen doen. Het is in ieder geval belangrijk dat ze niet erg gaat zweten, want als ze dan afkoelt, gaat ze kou vatten en zo'n klein kindje ziek is niet prettig.

's Nachts een katoenen pyamaatje is in mijn ogen geen probleem. Wel katoen, want dat ademt goed. Als het nu echt warm wordt (volgende week waarschijnlijk), dan kan je haar eventueel een pyama met korte mouwen aangeven of alleen een rompertje aan met een langer mouwtje.

Nou ja, zo doe ik het en kijk verder gewoon hoe jouw kindje reageert. Als ze knalrood ligt te zijn, dan weet je dat ze het sowieso te warm heeft....
Succes ermee!!!

Groet,
Lies
 

Hoi hoi,

Mijn dochter is vorig jaar 31 augustus geboren het was toen een hittegolf.

Maar gewoon elke keer even aan je kleintje voelen, en haar hetzelfde aan doen als wat jij nu aan zou doen, alleen moet je er dan rekening mee houden dat zij stil ligt en niet zegt maar rond loopt net als jij.
Ik denk ook wel dat het per baby verschild hoor, mijn dochter heeft het heel snel warm en toen ze net geboren was zweette ze ook heel snel, dus lag ze lekker in haar rompertje. (vond ze heerlijk)
En voor de nacht doe ik haar een dun hempje met spagettie bandjes, een pyamajasje met een dunne slaapzak aan, en als ik vanavond naar bed gaat doe ik haar dekentje over haar heen, s' nachts word het toch kouder en voelt zij ook wat koeler aan vandaar, en ikzelf vind het ook lekker om snachts wat over me heen te hebben.
Vandaag had ze een kort broekje aan met een hempie en een shirtje erover heen, maar ze begon al snel ze zweten dus heb haar lekker in haar ondergoed laten lopen...

Liefs, Jennifer

Ps meestal laten ze zelf wel blijken als ze het te warm of koud hebben, maar beter iets te koud als te warm want dat is gevaarlijk....(wiegendood)

 
Hoi
Mijn dochter is nu 3 maanden oud, maar die hoef ik echt niet dik aan te kleden. Meestal gewoon een rompertje zonder mouwtjes, want ze zweet heel erg.
En als we ergens naar toe gaan,  krigjt ze een hempje  en  rokje aan.  
 's'nachts krijgt ze een rompertje aan met mouwen en een dun slaapzakje.
Het enige waar je wel op moet letten is dat je het hoofdje beschermt tegen de zon.
Bij het consultatie bureau zeiden ze mij gewoon aankleden zoals je je zelf aankleed, maar dan wel een mutsje of pet ofzo op. Nou aangezien een muts ook wel heel erg warm is, zijn er ook hele leuke zonnehoedjes te koop.
 
Hoi
Mijn kleintje is 10wkn en heeft alleen een thirt met een pamper om en meer niet.
'sNacht heeft ze een pamper met rompertje en een slaapzak aan en zelfs dan ligt ze nog weg te zweten. Alleen een rompertje en een lakentje dat werkt niet ze wil niks om haar lijfje behalve een slaapzak. Denk ook dat je gewoon moet doen waarbij je zelf ook prettig voelt de kleine geeft het echt wel aan als hij/zij het te koud heeft.
Groetjes Jose
 
toen thomas geboren werd vorig jaar oktober, was het ook zo warm. wij hebben hem toen ( ook op aanraden van de kraamhulp) in het rompertje gelegd in bed met een lakentje. die kleintjes kunnen nog niet echt zweten ( werd ons verteld) en kunnen de warmte slecht kwijt. dus niet te veel kleren een doen.

op het bureau zeiden ze dat je de kleine ( mits er geen bijzonderheden zijn natuurlijk, van prematuurtje of de temp. niet goed kunnen regelen e.d) gewoon hetzelfde aandoen wat je zelf ook aan hebt. draag jij een topje kun je de kleine ook mouwloos laten, ga je op pad neem dan een dekentje mee, gewoon dun, een omslagdoek of zo.

Ons heeft dat goed geholpen, en thomas heeft het goed doorstaan

nu is hij 8 maanden en ligt ook in zijn luier met onderbroekje ( anders trekt hij de luier los) in het campingbedje buiten. regelmatig gaat hij ff in een badje.

en sávonds ligt hij met een rompertje zonder mouwen onder een lakentje in bed of met een zomer slaapzak.

hopenlijk heb je er wat aan..

groetjes Desiree
 
Terug
Bovenaan