Hoe kleden jullie je???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

voor mijn laatste zwangerschap had ik vaak een rok aan en een leuk truitje erboven met laarzen. Ook deed ik mijn best om mijn haar een beetje leuk te doen. Maar nu ik ben bevallen van de derde merk ik dat ik toch wel heel vaak in mijn spijkerbroeken loop en smorgens een trui die ik niet hoef te strijken van de waslijn pluk. Verder heb ik meestal een staart in mijn haar waarbij ik de dwarse plukjes met haarlak en schuifjes in bedwang hou. Op zaterdag is mijn man aan het werk en is het tegenwoordig pyjamadag. Ik voel me er niet echt happy onder maar het ontbreekt me aan de tijd en fut om wat anders te doen. Vertel alsjeblieft dat ik niet de enige ben die zo is.

Groetjes van Marloes

Hey Marloes,

nee, je bent niet de enige hoor!!
Ik draag (als ik de hele dag thuisblijf dan) niet eens een bh!!
Ik heb zoiets van: ja, ik ben toch thuis, dus wrm zou ik me op me allerbest kleden??
Verder heb ik meestal een spijkerbroek aan (rokjes e.d. heeft mij nooit getrokken).
En een simpel shirtje.
Ik ben pas naar de kapper geweest, en nu hoef ik weinig meer te doen aan mijn haar als ik wakker word
Als ik gedoucht heb, doe ik meestal wel schuimgel in ofzo, dan heb ik wat krulletjes heej?!
Nee, mijn uiterlijke verzorging is er niet echt op vooruit gedaan sinds Dylano er is

Groetjes Debby.

Hihi, ik had dat wel toen mijn oudste net was geboren.. Ik wist toen van gekkigheid niet wat ik als eerste moest doen en dan schoot het "leuk aankleden" er nog wel eens op in haha..
Nu doe ik op de dagen dat ik niet werk, wel wat makkelijkers aan, maar ik draag ook zeker nog wel een rokje, jurkje of zo.. Ik ben dan meer heel makkelijk met mijn haar.. Ik heb "geluk" dat ik krullen heb en dat ik het rommelig kan opsteken en dat het er dan nog uitziet alsof je er heel veel zorg aan hebt besteed .. Op de dagen dat ik werk zie ik er wat netter uit qua kleding, haar en sieraden, maar ik ben niet verslonst of zo sinds de jongste er is..
Ik kon ook vrij snel weer in mijn oude kleding dus dat scheelt ook weer.

Wel kreeg ik, toen ik bevallen was van mijn oudste, en weer ging werken O weer zo iemand die moeder is geworden en haar haar kort knipt!! (had ik toen gedaan omdat dat makkelijk was haha.., en een spijt...!!!)
Gr. Anne-Marie

Hoi hoi,

Pfff...ben dus niet de enige. Betrapte mezelf er een tijdje geleden idd op dat ik vaak in een spijkerbroek of andere makkelijke broek met een trui loop, terwijl ik dit anders bijna nooit deed. Droeg toch redelijk vaak (vlotte en sportieve) rokjes met een leuke mailloit of panty met leuke laarzen met hakken etc. Rokjes zijn niet handig ivm de mailloit of panty waar de maxi cosi tegenaan leunt, wat dus gaten en scheuren in de mailloit cq panty oplevert en hakken is ook niet handig dan loop je te wankelen met diezelfde maxi cosi (die er ondertussen niet lichter op is geworden, ha ha). Stappen nu over op een autostoeltje (onze dochter is bijna 9kg. en vrij lang en zit zelfstandig) waardoor ik de last met die maxi cosi kwijt ben (heb ondertussen een tennisarm van het gesjouw) en probeer weer wat leuke rokjes met mailloit aan te trekken naar mijn werk waardoor ik er toch wat leuker en vrouwelijker uitzie, straks in de zomer pak ik toch wat vaker een rokje etc. Dan zal ik me ook hierdoor wel weer wat lekkerder in mijn vel voelen en niet zo'n "moeke" (al die collega's die  steeds hè moedertje zeggen dragen hier ook niet echt aan bij nl.)

groetjes,
xx Roos xx

Je bent niet de enige.....

Ik loop ook meestal in een spijkerbroek met shirt. Haar doe ik nat in een klem en droogt vanzelf (vroeger ging ik dus ECHT niet ongefohnd de deur uit)

Nu heb ik paar weken geleden in de uitverkoop praktische, maar wel wat vrouwelijkere kleding gekocht en dat doe ik nu wel regelmatig aan. En probeer ook mijn haar af en toe leuk te doen.

Wel doe ik altijd mascara op. Wat er ook gebeurd, dat doe ik op. Alleen de eerste dagen na de bevalling niet, totdat mijn nichtje op bezoek was en zei: tante Simone, wat heeft u gekke kleine ogen....Toen wist ik dat ik dat nooit meer mocht vergeten op te doen.

Hoi allemaal,
Pyamadag, geen make-up...ieieieieie!!
Nee, ik ga elke dag netjes in de kleren, thuis of naar het werk, en doe altijd make-up op.
Ik voel me anders gewoon niet lekker.
Had ooit mijn make-up spullen ergens latens staan, en kwam er de volgende dag pas achter!
Dus er meteen heen de volgende dag, en snel op het toilet mezelf opgemaakt.
Erg he..hahah Ga nooit zonder de deur uit.
Heb gewoon hele lichte wimpers etc, vind het zo weinig sprekend dan zonder make-up.Doe dus alleen mijn ogen maar..geen bruine creme, lipstick ofzo hoor..
Kleding koop ik nu wel veeeel minder, maar dat wat ik koop is wel vlot, en leuk. Draag rokjes, en broeken, en vind het leuk om er mee bezig te zijn..Zelfs nu met drie kids..
Neem er zeker de tijd voor.
Moet toch ook naar school dagelijks, en wil er voor de kids ook leuk uitzien.
Zie weleens van die[ sorry hoor..] slonzige mama's hun kids ophalen, en dan denk ik..is dat nou nodig?
Ik vind mezelf ook nog steeds belangerijk..ja toch?
En als ik me goed voel, is dat fijn voor de mensen om me heen.
Groetjes Rina

Hoi Marloes,

Je bent echt niet de enige hoor. Als ik de deur niet uithoef dan doe ik vaak niks aan mijn haren, heb dan wel een kort model, maar moet toch echt wax oid in.
En het liefste loop ik in een spijkerbroek met een shirt of trui, of zelfs in mijn huispak als ik echt niet weghoef. Maik, mijn oudste, vind het ook heerlijk om 's morgens vroeg te ontbijten in pyama en daarna nog een halve dag zo te blijven lopen.
Ik schaam me er af en toe wel voor, maar vind gewoon de tijd niet om me netjes aan te kleden iedere dag, en make-up gebruikte ik al niet. Als ik ergens naar toe moet trek ik wel iets netjes aan.
Het nadeel bij mij is nog wel dat ik nog niet in al mijn kleding pas van voor de zwangerschap. Ben nu weer hard bezig om voor de zomer toch te zorgen dat ik weer alles kan dragen, dan wordt het gekleed gaan ook een stuk makkelijker.
Tijdens mijn zwangerschap zorgde ik er wel altijd voor dat ik er leuk en verzorgd uitzag, dus waarom nu niet. Ik zou het niet weten.

Liefs Saskia

Als ik dit zo lees denk ik 'meiden wat zonde' dat we nu moeder zijn betekent niet dat we er niet meer goed uit moeten zien! Ik snap dat er minder tijd is maar voor je eigen gevoel is het ook zoveel waard om er goed uit te zien en je dus goed te voelen! enne ik weet zeker dat jullie mannen er ook blijer mee zijn wanneer jullie er fris en fruitig uitzien

Liefs Jessy

Terug
Bovenaan