Hoe kleden we de kleintjes aan?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal

De titel spreekt voor zich.
Onze dochter krijgt met dit lekkere weer geen extra kleertjes of wagendek als we naar buiten gaan (natuurlijk wel gewoon een jas en 's morgens handschoentjes).
Maar ik zag net iemand lopen met een tweeling ,ongeveer net zo oud als Joyce (8,5 maand),en die waren helemaal ingepakt compleet met mutsen ,sjaals en wagenzakken.
Ben ik dan zo'n bikkel en kleed ik mijn kinderen te weinig aan?
Kan me bijna niet voorstellen want ze zijn eigenlijk nooit ziek.

Hoe doen jullie het?

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

Ik kleed Sven ook niet extra aan hoor, het manneke heeft het altijd al erg snel warm.
We hebben hem tot voor kort altijd in de zak van de Maxi Cosi gedaan maar daar haalden we hem dan zeiknat uit als hij er lang in had gezeten.
Gisteren ben ik met hem gaan wandelen. Toen had hij een wollen vestje met capuchon aan die losjes rond zijn hoofdje zat en ik had een luchtig dekentje over zijn voetjes.
Meneer vond het prima. Hij had het zelfs daarmee nog warm toen ik hem eruit haalde.

Wat ik heb begrepen is dat je je kindje hetzelfde moet kleden als jezelf met als extra in de winter een muts.
Nu ben ik een enorme koukleum en Sven helemaal niet dus zelfs daar houd ik me niet altijd aan (wel de muts maar niet qua truien en zo).

Zolang je kleintje tevreden is, zou ik je niet druk maken. Want te warm kleden kan zelfs gevaarlijk zijn hoor, dan kunnen ze overhit raken!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik heb Rik in de hele winter nog geen trui aangegeven hoor! Rik is ook altijd erg warm van zichzelf. Net ben ik weggeweest met hem en heb toen alleen een jasje (geen   muts) en een dunne wagenzak gegeven en hij kwam er warm en tevreden uit hoor!

Idd moet je oppassen met TE WARM, kan echt tot oververhitting en andere dingen komen.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

ik vind het vandaag erg koud hier hoor. Ropnd het vriespunt. Daarom heeft Stijn, net als ik, een warme trui aan en een ribbroek. Naar buiten doe ik hem twee paar sokken en slofjes aan en een skipak en de wagenzak en een muts op. Brrrr wat koud. Ik heb zelf ook een sjaal om en wanten aan net als de rest hier. Gisteren was het veel beter en toen had Stijn een gewone jas aan en geen muts op. Toen had hij ook een dunne trui aan. Vandaag is hij ook niet fit, dus lekker ingepakt. heerlijk!!!!

Groetjes van Marloes

Ik kleed ze bij mij ook niet al te dik aan hoor. En mijn jongste heeft ook de hele winter geen trui aangehad. Gewoon een shirt met lange mouw en als we naar buiten gaan lekker jasje, sjaal en muts. Met dit weer krijgt ie een dunner jasje aan en gewoon in de wagenzak.
Maar sommige kindjes kunnen zich niet bewegen zo zijn ze ingepakt.. En dat lijkt me ook niet goed nee!
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Wij hebben in de kinderwagen een voetenzak de tot om z'n hoofd gaat. Daar leg ik 'm nu met een vestje extra in. (alleen vanmorgen vroeg dan). Als ik straks nog ga wandelen dan gaat ie zo in de zak.
Verder heb ik vaak wel wat op z'n hoofd. Hij is erg gevoelig voor ooronsteking, vandaar.
Groetjes Lynn

hey

Ik vind het best lastig, ik kijk ook vaak naar mezelf, maar Birgit is een klein zweetnekkie .
Ik doe haar altijd haar winterjas aan, en daaronder de laatste tijd een romper zonder mouwen of korte mouwen en een dun shirtje met lange mouw en een spijkerbroekje of ander broekje. Ze is altijd best warm als ik haar uit de wagen zak haal... maar omdat hij niet om haar hoofd sluit wil ik wel haar jas aan houden.

Op de opvang is het zo warm als ik haar daar haal is ze altijd helemaal bezweet, daarom doe ik altijd maar een dun shirtje aan. En die doen ze daar vaak nog uit! Een romper met lange mouw alleen is zelfs te warm. Ze heeft ook een bos haar waar je u tegen zegt, dat speelt ook mee (zaterdag naar de kapper geweest :) )

Evelien

Terug
Bovenaan