Hoe kleed je je kindje op de fiets?

Beste mede moeders,

Even een vraagje over het fietsen. Wat doen jullie je kindjes aan/op als je gaat fietsen en het is zonnig, behalve en flinke smak zonnemelk.  Mijn dochtertje (9,5 maanden) heeft hele dunne witte vlashaartjes dus ik (probeer) haar altijd een zonnehoedje op te doen in de tuin en op de fiets maar ze trekt hem elke keer weer af net als haar zonnebril, vorige week zijn we wezen fietsen en toen had ze haar zomerjasje aan met capusjon( o, jee hoe schrijf je dit), ik heb die toen  maar opgezet tegen de zon, zodat haar hoofdje niet verbrand maar als het straks echt warm word is een jas aan ook te warm. Hoe doen jullie dit?

Gr.Linda
 
Hoi,

Onze zoon heeft dus ook van die mooie blonde haartjes en daar wil ik dus ook wat opzetten. Gelukkig laat hij 'n petje zitten als we gaan fietsen (als we stoppen trekt hij die er weer af).

Wat je wel zou kunnen doen is een 'piratendoekje'/ zakdoek.
Die kun je dan achter het hoofdje knopen en die zijn vrij lastig af te trekken.

Groetjes,
Marije
 
Hoi,

Door mijn werk zie ik vaak verbrande kindjes door het fietsen enz. Omdat ze idd niet de petjes oplaten en ouders dan niet doorzetten.

Dus bij ons was het vanaf dag 1 een petje op (logische) maar ook daarna standaard als we naar buiten gaan iets op haar hoofd, een doekje, petjes, zomerhoedje, wintermuts altijd.

En het heeft geholpen ze trekt het er niet af. Sterker nog 9 van de 10 keer doet ze thuis ook alles op haar hoofd van theedoek tot papa's snowboard muts en ook haar eigen hoedje vraagt ze om als we buiten zijn.

Misschien is het een idee om thuis wat te oefenen met op doen en op laten.
Want het is zo belangrijk. Vorig jaar is mijn hoofd verbrand (onder het haar) en dat deed werkelijk heel veel pijn. En buiten dat is er ook kans op een zonnesteek!

Heb je al een hoedje met elastiekje of touwtje geprobeerd?

succes
 
Hoi Linda,



Ik heb een zonnehoedje voor mijn zoontje gekocht met een touwtje er
aan. Dit werkt heel goed want hij trekt het anders ook van z'n hoofd.
Hij probeert het nu ook nog maar dat lukt niet.



Groetjes Marije


 
Onze kleine man is nu ook in die fase aanbelandt waarin hij niks op zijn hoofdje wil. Terwijl en mutsje tot voor kort geen probleem was. daarom hebben wij ook een zonnehoedje gekocht met een touwtje, maar en of dat hij die af krijgt, hoe hard wij ook, mag niet, roepen. Het kost wat moeite maar het lukt. We doen hem iedere keer weer op, maar als iemand de oplossing hiervoor heeft, dan graag!!
 
Terug
Bovenaan