Hoe kom ik deze tijd door?

<p>Hoi allemaal ik ben nu bijna 6,5 week zwanger en voel mij zo vreselijk ziek! Heb van de huisarts al <span style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 17px; -webkit-text-size-adjust: auto;">Emesafene tabletten gehad, deze helpen niet 100%. Lig de hele dag als een dood vogeltje op de bank. Een ziek gevoel en kan alleen maar slapen. Niks voor mij want ben normaal altijd in de weer, mijn vriend doet nu alles in huis. <br /></span></p><p><span style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 17px; -webkit-text-size-adjust: auto;">Hoe kom ik in hemelsnaam deze tijd door? Iemand die dit herkent?</span></p>

Heeeeel herkenbaar. Het begon bij mij ook zo vroeg, hield amper wat binnen ook met emasafene en primperan. Zelfs nog aan het infuus gelegen. Sliep ook enorm veel. Het enige wat je kunt doen is accepteren en er aan toegeven. Heb er zelf heel lang tegen gevochten en dat heeft echt geen zin. Als je je er bij neerlegt ga je merken dat er ook dingen zijn die je wel kunt. Na een paar weken krijg je vanzelf meer energie en tja... dat spugen... dat heeft bij mij wel tot een week of 18 geduurd. Hopelijk is het bij jou sneller over....

[quote quote=10310798]Heeeeel herkenbaar. Het begon bij mij ook zo vroeg, hield amper wat binnen ook met emasafene en primperan. Zelfs nog aan het infuus gelegen. Sliep ook enorm veel. Het enige wat je kunt doen is accepteren en er aan toegeven. Heb er zelf heel lang tegen gevochten en dat heeft echt geen zin. Als je je er bij neerlegt ga je merken dat er ook dingen zijn die je wel kunt. Na een paar weken krijg je vanzelf meer energie en tja… dat spugen… dat heeft bij mij wel tot een week of 18 geduurd. Hopelijk is het bij jou sneller over….[/quote]

Jeetje dat is een behoorlijke tijd, gelukkig ben je er inmiddels vanaf. Hoe heb je dat gedaan met werk? Ben blij dat het Pasen is en ik iets langer vrij heb, maar daarna moet ik gewoon weer in het gareel staan. 

[quote quote=10310806]Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook alleen maar ziek geweest. Ik bewoog tussen bank, bed en wc. Meer kon ik niet. Super lastig, maar het was niet anders.[/quote]
Wat heftig zeg! Ook bij jou ben ik wel benieuwd hoe je dit met werk hebt gedaan?

Ik sta voor de klas en dat was evht niet meer te doen, heb dus ruim 2 maanden in de ziektewet gezeten.

Hi allemaal, hier ook herkenbaar. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben nu 7 weken zwanger en zo beroerd. 24/7 misselijk, maar zonder spugen. Ik heb ook continue last van zere zeurderige benen. Herkennen jullie dit ook? Bij mijn 1e zwangerschap had ik nergens last van, dus dit is nieuw voor mij. Ik ben ook heel erg over mijn werk na aan het denken. Ik sleep me er door heen en het scheelt dat ik nu thuis achter de laptop moet werken, dus niemand die het ziet! Maar 100% werken lukt me niet en dat voelt ook ook niet goed tegenover mijn werkgever.. 

Ik ben vanaf week 6 tot week 15 ook erg ziek geweest. Ik voelde me net een vaatdoek en kon letterlijk de deur niet uit zonder emmer en spuugzakje. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk rust te pakken op de momenten dat het kon en had wat vrije dagen opgenomen. Ik heb me in die tijd geen een keer ziek gemeld terwijl ik toch regelmatig aan het overgeven was op het werk. Ik zorgde dat m'n prullenbak leeg was zodat ik hem als emmer kon gebruiken mocht het fout gaan maar heb gelukkig altijd de toilet gered. Ik had emesefane van de huisarts gekregen maar dat werkte niet echt voor mij. Heb vooral m'n tijd uitgezeten en gehoopt dat het beter zou gaan. Hoop voor je dat het snel afneemt! Wat voor mij wel gewerkt heeft is acupunctuur, wellicht kan je dat proberen?

Terug
Bovenaan