hoe kom ik van de nachtvoeding af??

Hoi Meiden

Evan een vraag.
Thijn is nu 3 en halve maand en krijgt nog steeds elke nacht rond half 5 100 ml flesvoeding.
Om half elf a elf uur krijgt hij zijn laatste fles van 200 ml en overdag verder ook flessen van 200 ml. In totaal dus 5 en een halve.
Hij vind het prima om maar 100 ml te krijgen 's nachts want slaapt daarna rustig door tot kwart over 8.
Hebben jullie tips over hoe ik de nachtvoeding eruit kan krijgen, hij heeft altijd wel trek dus laten liggen wordt een drama dat hebben we alles geprobeerd hij wordt dan helemaal overstuur dus ben daar niet zo'n voorstander van.

maar er zijn vast wel andere oplossingen, ik hoor ze graag alvast bedankt.

Groetjes Eva
 
Hoi Eva,

Heb je al eens geprobeerd met een beetje rijstebloem in de fles van 23.00?
Dit wil nog wel eens helpen. Op de verpakking staat dat je dit vanaf 4 maanden gebruiken mag, maar ik heb dit ook al door de fles gedaan toen Daan 3,5 maand was.
Mijn vriendin heeft dit zelf al eerder gedaan op advies van het cb.
Ik zou het gewoon proberen, begin is met 3 theelepeltjes, vaak helpt dit al Daan heeft nooit meer gehad.

Groetjes Saskia
 
hoi hoi
mijn dochter is inmiddels 10.5 mnd
toen ze twee weken oud was heb ik al rijstebloem gegeven 2 theelepels de nachtvoeding ben ik ook toen al gaan afbouwen ik begon toen ze  4 weken was om een beetje venkel thee of rooibos (zonder theeine) te geven als ze s'nachts wakker werd toen kwam ze steeds later totdat ze echt pas om 8.30 wakker werd en een gewpone fles kreeg toen ze
 3mnd was gaf ik nutrix 3 eetlepels/(schepje van de voeding)door de laatste en de ochtend fles
hoop dat je er wat aan heb
 
Hoi Eva,
Tja je kindje van de nachtvoeding afkrijgen...
Volgens mij kun je dit niet forceren. Wel een handje helpen.
Ik heb bij mijn zoon vanaf 6 weken ook rijstebloem (3 schepjes) bij de laatste
voeding ingedaan. Dit omdat hij heel vaak wakker werd 's nachts. Dus ik had nog niet
eens de bedoeling om de nachtvoeding te stoppen, maar wel te minderen. Hij zat toen nog op totaal 8 voedingen per 24 uur.(slechte eter). Wat schetst mijn verbazing toen hij 10 weken was sliep hij ineens van 23 tot 6 uur door. Heerlijk!
Vervolgens heb ik gewoon gekeken naar wat hij aangaf en daar mijn schema op gemaakt. Op een gegeven moment moest ik hem steeds wakker maken voor zijn
laatste voeding. Die heb ik toen vervroegd naar 22uur. Enz. Nu krijgt hij sinds hij
8 maand is   de laatste fles om 19.30 en slaapt gewoonlijk tot 08.00-08.30.
Als je kleintje eraan toe is gaat het allemaal veel makkelijker en kost het bijna geen
moeiten voor jullie allebei.
Ben je trouwens al begonnen met fruit? Of wacht je daar nog even mee? Ik ben nl
begonnen met fruit op het moment dat hij op 4 voedingen zat.
Succes ermee. En kijk gewoon naar je kleintje en luister naar jouw gevoel.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi Hoi bedankt voor jullie reacties.
Ik ga vanmiddag meteen rijstebloempap kopen en proberen. Ik neem aan dat je de rijstebloem in plaats van de voeding doet dus bijv; 3x voeding en 3x pap?

Het staat vast wel op de verpakking, vannacht was het weer half 4 dus zou het wel heerlijk vinden als de nacht wat langer wordt.

Alvast bedankt
groetjes Eva en Thijn
 
Hoi,
De rijstebloem is niet ipv de voeding maar die voeg je eraan toe. Net als bijvoorbeeld Brintapap....melk met brinta erbij. Ik zou beginnen met alleen rijstebloem toevoegen bij de laatste voeding...en kijken hoe je kindje reageert.
Groetjes,
Ingrid
 
Oh oke, dan moet ik eerst maar es een grotere speen kopen, want gebruik nu nog die van 0+ omdat ie net van de bv af is en zich verslikte in een grotere speen, maar pap wil daar nooit door haha.

Bedankt!!
Eva
 
Terug
Bovenaan