hoe kom ik van de speen af ?

hmimes

New member
mijn kleine die slaapt overdag en en avond soms met en soms zonder speen . Vanacht half 4 wakker eerst jengelen wat hij al weken doet omdat dit zijn fles tijd was maar toen we zijn veranderd naar 6 uur . Is dat goed gegaan hij wordt wel een soort van wakker maar slaapt dan zelf terug . Vanacht niet het geval dus hele tijd wakker jegelen en toen steeds een soort van huilen en het werd steeds erger ik wist gelijk hij wil de speen !?
Even 1x aangeboden na 1 min liet hij dit vallen en kan ik eigelijk ernaast bliven zitten . Ik dacht dit wil ik niet . Dus laten jengelen en huilen zo gemeen totaal bijna 1 uur . Toen het zo erg werd opgetild heeft tussendoor ook gepoept van het gehuil . Toen maar verschoond op de verschoonmat moeilijk rustig kunnen krijgen was zo verdrietig ach echt zielig . Daarna weer in bed gelegd weer huilen toen maar speen . Hoe kom ik ervan af helpppppppppp.
Ben bang dat dit snachts een routine gaat worden helpppppppp . Hij is echt een zuigbaby want sabbelt zijn vuistjes door zijn puckababy ( inbakerzak ) dus bij nekje helemaal kletsnat .
Ook drinkt hij best goed 5 fles van 180 soms 200 allemaal met pap . Anders redt hij de 4 uur niet en drinkt hij meer !
 
Bakerzak uit en hopen dat hij gaat duimen......
Makkelijk gezegd hoor, Stijn ligt ook in een puckababy, maar als ik merk dat hij wil gaan duimen, dan gaat de zak direct uit! Liever duimen als een speen is mijn ervaring. Bij mijn middelste tot een jaar iedere nacht minstens 6 keer er uit voor de speen te geven...zucht! Vandaar dat ik een berichtje had geplaats over of en wanneer jullie kindjes zijn gaan duimen...
 
ooh wat vervelend joh. Ik gaf eerst savonds ook een speen bij het naar bed gaan maar dan kon ik er snachts ook uit. Nu geef ik hem geen speen meer en aan het begin huilde hij zichzelf in slaap maar nu gaat hij gewoon slapen. Maar het huilen was maar max 15 min. Ik zou ook niet echt weten wat je meer kan proberen, zeker als je hem al zo lang hebt laten huilen. Ik baker hem ook in maar hij zou niet zonder kunnen...weet niet hoe dit bij jou is maar anders wat karlijnk zegt niet meer inbakeren en maar op zn vuistje laten sabbelen.
 
pffff ik ga proberen als dat weer gebeurt de zak dan los te maken zodat hij bij zijn vuistjes kan ?
 
Zoë heeft hetzelfde probleem, die wordt rond 5 uur wakker en wil dan duimen (wat ze nog helemaal niet kan) maar ze ligt in n slaapzak met mouwen, dus kan ook niet op haar vuistje sabbelen, want dat lukt niet door die mouwen. Soms slaapt ze s middags in een slaapzak zonder mouwen, maar dat geeft weer wat onrust omdat ze schrikt van haar armpjes...
Ze valt in principe altijd zonder speen in slaap, alleen lukt het haar niet echt om s nachts weer zelf in slaap te vallen.... Wij geven haar dan dus ook vaak de speen, maar als ze die loslaat, wordt ze daar weer wakker van....
Toevallig vanmorgen zei ik nog, misschien maar een keer laten jengelen/huilen om te kijken of ze toch weer in slaap valt. Of toch een keer s nachts zonder mouwen, misschien helpt dat, maar t lijkt me zo koud....
Lastig hoor allemaal....
 
ja zeker lastig , als ze een dikke boxpakje aan heeft zijn mouwtjes toch niet nodig .
Die van mij slaapt meestal met velours stof pajes lekker warm . Ik heb een een slaapzak met mouwtjes toen aangeschaft maar kreeg zijn armen met moeite erdoorheen eenmaal erin . Zag het er zo stijf uit , dus gauw mouwtjes eruit . Maar schrikt dan van handjes dus toch puckababy .
Kijken hoe het vanacht gaat vingers cross hihi .
 
Terug
Bovenaan