Hoe komen jullie aan de naam van je kind?

Hoi, ik zie hier op het forum erg leuke kindernamen! Ik ben benieuwd hoe jullie aan sommige namen zijn gekomen en/of jullie je kindje vernoemd hebben? Ik ben zelf bezig om zwanger te worden dus ik doe inspiratie op :) groetjes....
 
Ons dochtertje heet Gwenn. Deze naam hoorde we vorig jaar toen ik net zwanger was op de tv en dat vonden we een mooie naam. We hebben nog wel boekjes door gebladerd, maar niets anders gevonden. Als je eenmaal iets gehoord hebt en leuk vind.

Op internet heb ik me ook suf gezocht.
Toch is het al gauw dat je een naam direct vergelijkt met iemand die toevallig zo heet.

Niet overhaast iets bedenken, ineens hoor je iets leuks.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt. Succes met deze warmte!!
 
Mijn dochter heet Elisa Aartje Cornelia. Ze is naar de oma van mijn man vernoemd, een typische Spakenburgse naam, en naar mijn moeder. We wilden eigenlijk de laatste twee namen tot 1 naam maken, maar dat lukte niet. Ik heb tot een week voor de bevalling naar namen gezocht. Toen ben ik gewoon weer met de letter A begonnen in het namenboek en toen we bij de E aanbeland waren zagen we ineens Elisa staan. En dat is het gewoon geworden.
Ik zou zeggen veel succes met namen zoeken en je voogenomen zwangerschap.

Groetjes Karin
 
Ons dochtertje heet Susanne.
Een jongensnaam hadden we al zolang als mijn vriend en ik bij elkaar zijn. De jongensnaam is namelijk de naam die mijn vriend de eerste dagen heeft gehad,volgens de ziekenhuispapieren, maar die zijn vader vergeten was bij de aangifte. Toevallig heb ik dat ook altijd al een mooie naam gevonden.
Pas de laatste maand wisten we een meisjesnaam. Ik vooral naar aftitelingen van films en namen in series gekeken maar alle namen die ik leuk vond, vond mijn vriend maar niets. Uiteindelijk stond er in een van die blaadjes van (volgens mij) jonge ouders 4 pagina's meisjesnamen en 4p jongensnamen. sávonds in bed samen de namen doorgenomen en we kwamen op 2 namen uit, uiteindelijk diegen gekozen die het beste bij de achternaam paste.
Na Suus haar geboorte heeft het wel een poos geduurd voor ik echt het gevoel had dat haar naam ook bij haar paste, maar goed tot 5 minuten naar haar geboorte gingen wij er nog vanuit dat het een jongen zou zijn (geen pretecho gemaakt hoor, gewoon altijd ons gevoel geweest).
Veel succes met zwanger worden en natuurlijk veel plezier met het uitzoeken van de namen.
groetjes Coby
 
ons dochter heet emma .
we hebben de letters uit onze namen gehaald

als het een jongen werd hadden we hem marc genoemd omdat we dat allebei een leuke naam vonden

misschien is dit een leuk idee om allebei een lijst te maken van meisjes en jongen namen afzonderlijk van elkaar en de namen die overeenkomen die worden het dan

succes met zwanger worden en
succces met het uitzoeken van leuke namen
 
Onze dochter heet Zoë Brenda
Zoë omdat we het mooi vonden en Brenda is de naam van mijn tweelingzus.
Zoë betekent leven maar is niet de reden van onze keuze
groetjes Diana
 
Hallo allemaal, dank je wel voor de reacties! Ik heb een hoop leuke namen gehoord. We zijn er nu zo goed als over uit wat de namen gaan worden. Ik laat jullie weten wat het wordt, maar ik hou de naam nog even voor me... als jullie het niet erg vinden :D in ieder geval bedankt allemaal.
Groetjes.
p.s... ben nu 1 week over tijd, hoop dat ik zwanger ben...
 
Terug
Bovenaan