Hoe krijg ik de VK zo ver me in te leiden?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben nu 40+1 en het he-le-maal spuugzat. ALLES doet pijn en slapen doe ik niet meer.</p><p>Ik heb mij afgelopen woensdag (39+4) geprobeerd te laten strippen, maar dit lukte nog niet omdat ik 1,5 cm ontsluiting had. Mijn baarmoeder was wel al verweekt en verstreken.</p><p>Nu heb ik aanstaande woensdag weer een controle afspraak en in ben dan 40+4 en wil weer vragen of zij mij willen strippen waar mogelijk. Mocht dit bijvoorbeeld weer niet lukken, of het lukt wel maar de bevalling kt alsnog niet op gang, wil ik eigenlijk meteen al een afspraak hebben staan.</p><p>Inleiden doen ze pas bij 41 weken, zo gaven ze aan.</p><p> </p><p>Daarmee bedoel ik dat ik aanstaande woensdag dus al aangeef, dat als ik vóór aanstaande zaterdag (als ik 41 weken exact ben) nog niet ben bevallen, ik op die zaterdag wel al een afspraak tot inleiden heb staan.</p><p>Ik wil echt op mijn strepen staan daarover en er echt op staan dat ik geholpen ga worden want ik kan niet meer.</p><p>Is dit realistisch van mij? Hebben jullie tips die ik kan gebruiken om tegen de verloskundige te zeggen en hen zo over te halen gehoor te geven aan mijn wensen? </p>

Ja klote is dat he.. Ik was ook bijna week overtijd en ik zou de dag erna ingeleid worden omdat ik ook met zwangerschapdiabetes zat en niks meer kon eten zonder dat mn bloedsuiker omhoog schoot. Maar ik ben blij dat ik niet ingeleid ben. Weeen opwekken schijnt heftiger te zijn dat dat ze vanuit zichzelf komen maar dat is ook voor iedereen anders natuurlijk. Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je er klaar mee bent en dat je wens is om ingeleid te worden. Daarmee bereik je denk ik het meeste! Ze zeggen niet voor niks dat de laatste loodjes het zwaarste wegen. Succes en hopelijk meldt je kleine zich eerder ?

het kindje komt wanneer het er klaar voor is. Dit hoort er (hoe klote ook) bij.. 
Sterkte met de laatste loodjes

Het is jou lijf en jou zwangerschap en jou baby toch? Geef het duidelijk aan zoals je beschrijft. Ik gaf met 39 weken aan dat ik absoluut niet tot 42 weken wilde wachten. De placenta raakt dan verouderd en ik vind het serieus eng te wachten tot 42 weken. Is je kind voldragen en gezond en dan kunnen er allerlei dingen zich voortdoen waardoor de baby dan toch niet gezond ter wereld komt. Dat was mijn gevoel een aantal maanden terug. 
Ik had toen afgesproken met de VK dat ik met 40+2 gestript zou worden en als dat niks zou uithalen , ingeleid worden met 41 weken. Uiteindelijk braken mn vliezen spontaan met precies 40 weken.
Wat ik wil zeggen is dat je de trukendoos niet hoeft te openen. Jij bepaalt! 

Is niet gek! Gaf het ook aan bij de vk en had bij twee van mijn kinderen 1 of 3 dagen voor de 41 wk gesprek in ziekenhuis en de datum voor inleiden stond elke keer gepland op de dag dat ik 41 wk zwanger was. 

Wat hier boven al staat. Het is jouw lichaam en kind. Ik ben nu 38+2 heb al een week tegen mijn VK gezegd dat ik njet overtijd wil gaan. Dit mede ivm de complicaties die kunnen ontstaan door overtijd gaan. Zelf heb ik heel veel last veen onregelmatig hoge bloeddruk, veel vocht vasthouden en niet meer slapen. Hou je dat Vol +40w?!  Tip lees je in. 
Mijn VK zag dat ik me verdiept had en gaf meteen aan, van als jij dat niet wil. Doen we dat ook niet. 
Ze heeft een afspraak geregeld in het ziekenhuis met precies 40w. Natuurlijk wil ik dat ze zelf natuurlijk komt. Maar mocht ik over de 40w gaan, dan word ik ingeleid. 
Sta idd op je “strepen” het is jouw lichaam en als je er mentaal al niet lekker inzit, dan gaat het absoluut niet samen met een fijne bevalling toch?! 
Het geeft mij juist rust te weten dat mijn VK achter mij staat en de situatie begrijpt.

Terug
Bovenaan