Hoe krijg ik dochterlief aan de boterham?

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie tips geven. Mijn dochter is bijna 8.5 maand en het lukt me niet om haar een boterham te geven. Ik ben begonnen om haar aan broodkorst te laten sabbelen maar verder dan dat komen we niet. Nu stopt ze het geheel in haar mond en stikt dus met recht bijna. Ik ben overgegaan naar ieniemienie stukjes. Deze plakt ze tegen haar gehemelte of sabbelt er een tijdje op en pruttelt ze er weer uit. Bekende smaken zoals fruithap of danoon erop  wil ze ook niet.  Hebben jullie tips want  ik weet het niet meer. Ik blijf het gewoon proberen. Alvast bedankt!  
 
Hoi Ankie,
Ik ben afgelopen week begonnen met brood te geven aan mijn dochtertje (7,5 mnd).
Broodkorstjes wilde ze helemaal niet maar gewoon brood in stukjes (1,5X1,5cm) met alleen wat boter vind ze wel lekker. De verpleegkundige van het CB adviseerde wanneer het brood in het gehemelte plakt, het met je vinger in één van de wangzakken te duwen. Dit gaat eigenlijk heel goed.
Succes !!!!
 
Hoi,

Het lijkt er op dat je dochtertje heel erg aan het onderzoeken is wat ze nu eigelijk eet.

Om te voorkomen dat het aan het gehemelte plakt kan je zorgen dat het beleg op de tong ligt of idd meteen in de wang duwen.

Sommige kinderen vinden de kruimels niet fijn voelen in hun mond en hebben daardoor wat moeite met het doorslikken en werken het dan weer naar buiten.

Misschien dat je het brood eens kan soppen in melk dan kan je kindje aan zacht brood wennen.

Tussen door een soepstengen of rijstwafeltje is ook goed om te oefenen. En lekker zelf laten kliederen.

Maar gewoon iedere keer aanbieden tot een jaar hebben ze genoeg aan alleen melk en is de rest gewoon voor erbij.

eet ze
 
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb dochterlief vandaag niet zoveel gezien door mijn werk maar heb haar vanavond even  laten knabbelen op liga. En inderdaad, ik floepte wat liga van haar gehemelte  richting haar  wang en ipv kokken ging ze kauwen. Geweldig. Van de week ga ik aan de slag met de andere tips.  Zoals Joyce zegt, ik vind het prachtig om haar lekker te laten kliederen. Waar al dat eten wel niet terecht kan komen, kom je weer stukjes  soepstengel in de luier tegen,  banaan op de  sokjes, een  wortelsmile van oor tot oor.  Bedankt.
 
Hoi Ankie,

Leuk he al die nieuwe dingen.
Vergeet nooit meer dat ik een keer geen tijd had en dacht ze kan wel even alleen eten in de box. Ik trots dat ze zowaar de hele boterham met appelstroop op had. Ook al zat alles onder. Ze had het toch mooi op.

Tot dat ik haar uit de box haalde en daar lag een stukje in de vormen stoof zo door een gat geprut. En de rest had ze kunstig maar vakkundig achter de box aan de muur geplakt!!!!!!!!!!!

Dus ja het kan overal te recht komen de smurrie van het eten

Veel plezier met eten.
 

Hoi,
Ik gaf Anouk ook hele kleine stukjes brood met smeerkaas en smeerworst, maar dat ging ze hamsteren in haar wangen en haar gehemelte. Maar mijn vriend snijdt grotere stukken en daar koud ze wel op, er blijft nog wel eens wat in d'r gehemelte plakken, maar dat haal je gewoon even met je pink los. Nu heb ik appelstroop op haar brood gedaan en dat vind ze helemaal geweldig, ze zit dan echt te smullen.
 
Zucht...mijn zoon van 10 maanden weigert alles wat geen fruit, groente of melk is...al zet ik er vlaggen of slingers op wilt hij het nog niet...

We houden vol!!!! ooit zal hij vast wel een boterham eten.
 
Hallo,

Geweldig Joyce, ik zie die boterham  al hangen. Toen ik zwanger was at ik bijna alleen nog maar boterhammen met appelstroop. Ik kon me al over mezelf verbazen waar ik het kon smeren, terwijl ik zo goed oplette.
Over het boterham eten: ik moet eerlijk bekennen dat vooral de wat grotere stukken met wat boter goed werken. Ze eet nu al een paar stukjes achter elkaar op. Ik heb zo'n eigen wijsje, ik stop het in haar mond, ze haalt het eruit, bekijkt en keurt het en stopt het weer in haar mond. Ik had andere mensen ook over smeerkaas en leverpastei gehoord, moet ik toch maar eens gaan halen. Bedankt voor de tips, ik houd me aanbevolen.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan