Hoe krijg ik haar uit de wieg?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal

Wie heeft er een goude tip voor mij?
Joyce wordt volgende week alweer 8 maanden oud en eigenlijk wil ik haar 's nachts nu ook wel in haar ledikant laten slapen.Maar zij denkt daar heel anders over.
Als wij haar na de laatste voeding in haar ledikant leggen begint ze heel driftig te krijsen en wordt niet stil totdat we haar toch maar weer in de wieg leggen.

Dit hebben we al geprobeerd:
Overdag slaapt ze gewoon in haar ledikant.
De wieg staat op dezelfde kamer als haar ledikant.
Beddegoed van de wieg naar ledikant.
Laten krijsen.
Even troosten en dan weer het ledikant in.
Een poosje niets doen en dan weer van voren af aan proberen.

MAAR NIETS HELPT!!!!
Ze past nog steeds in de wieg.Dat is het voordeel van klein van stuk zijn,maar het wordt wel steeds krapper.

Groetjes Jessica

Jeetje dat is moeilijk. Mijn dochtertje wilde juist graag in een ledikantje...Maar misschien zou je een voedingskussen of iets zo neer kunnen zetten dat haar hoofdje net   de rand van het ledikant raakt en haar voetjes die kussen...Misschien wilt ze graag krap zitten omdat ze zich dan het veiligste voelt, net als in jou buik toen....

Groetjes Hanneke

Moeilijk raar dat ze het 's middags wel doet en 's avonds niet.

Heb je al eens geprobeerd ee heel nieuwe omgeving ik noem maar wat hoor.
Misschien kun je het ledikantje een of twee nachten op een ander kamertje (zou niet je eigen kamer doen als ik jou was) of op de overloop zetten.
en dan niks vertrouws in het bedje.
Dan is het helemaal nieuw voor haar.
Misschien dat ze nu 's avonds het ledikantje koppelt aan huilen.
Als je dat patroon kunt doorbreken op de een of andere manier gaat het misschien wel goed.
Neem aan dat jij haar het meest naar bed brengt laat papa het eens doen.
Zoveel mogelijk anders dat ze de link tussen ledikantje en huilen niet legt.

Je hoort weleens van kinderen die 's avonds   en 's nachts veel huilen en an een nachtje gaan logeren dat het dan over is.
Nu hoeft dat natuurlijk niet gelijk uit logeren dan maar alles anders dan anders zou misschien kunnen helpen.

Probeer eens een matrozenbedje. Dat is een bepaalde manier van het bedje opmaken. Hoe dat moet kun je lezen op www.tinynanny.nl. Je kunt het gewoon met haar eigen lakentje doen (als dat nog past, anders een eenpersoonslaken).

Voor Lotte (8,5 maand) doen we dat ook nog steeds, omdat het ledikant zo groot voor haar is (Lotte is nu misschien 65 cm of zo, ook erg klein).

Groetjes, Marisa

hoi,

die tip van Marisa is zeker de moeite waard om naar te kijken, mij gaf ze deze ook en ik heb hem toegepast het was niet gelijk dat doornroosje in bed lag maar ze slaapt nu in haar ledikant, erg blij mee want mijn dochter wilde nergens meer slapen behalve in de wipstoel dan en dan zat ik dus s,nachts op de bank met mn dochter naast me in de wipper, zou zeggen probeer het.

groetjes Bianca

Hoi,

heb je al geprobeerd om het ledikant op de plaats van de wieg te zetten? Of de hemel van de wieg boven het ledikantje doen? Of het beddegoed van het ledikant eerst een nachtje in de wieg?

Groetjes van Marloes

hallo

Dat heb ik ook lange tijd gehad, om over te schakelen heb ik rolletjes aan de zijkanten gelegd zodat ze toch het idee had dat ze in een klein bedje sliep ook heb ik lang de kap van de wieg in het bedje gezet, had ze helemaal het idee dat ze npg in het wiegje sliep.
Wel uitkijlken dart ze niet gaat spelen met de kap van de wieg.

Na een tijdje rolletjes weg en daarna na een tijdje ook de kap.

Succes ermee.
Groeten

Terug
Bovenaan