Hoe krijg ik hem aan het brood?????

Mijn zoontje is inmiddels bijna 8 maanden, maar weigert iets met stukjes te eten. Zodra hij een stukje in zijn voedsel waarneemt, probeert hij het zo snel mogelijk uit z'n mond te krijgen. Soms gaat hij gewoon overgeven. En ik heb het hier echt over hele kleine stukjes.
Zelf laten eten lukt al helemaal niet, want meneer is wat lui aangelegd als het om eten gaat. Stukjes brood, liga, banaan; hij gooit het meteen weg. Vindt hij niet interessant. Hij zit tegenwoordig aan tafel erbij, dus hij krijgt voldoende voorbeeld van hoe het moet (heb nog twee kinderen).
Maargoed, ik zou dus erg graag hebben dat hij brood gaat eten. Ik wil niet straks met 12 maanden nog drie flessen moeten geven!
Wie heeft er tips???
Ivy

Misschien past het niet bij jullie tafel manieren (helemaal als de oudsten dan ook willen), maar bij mijn dochter hielp het erg goed om de stukjes brood in de melk of thee te dopen. Ik hoop dat het jou ook helpt.
Ik denk wel dat het eerst de interesse moet hebben. Dus als hij nog niet wil, misschien maar aan de pap? En dan proberen met een lepel, zodat hij wel went aan 'gewoon' eten ipv zuigen.

Groetjes

Wasabimammie!

en geen alternatief aanbieden?
Om het oneerbiedig te zeggen: uithongeren? Dat hielp bij ons zoontje (nu 15 mnd) wel, ten dele. Met warm eten is het bij osn aan tafel overigens ook een drama, hoor.

Wat verder bij ons helpt is dat mijn zoontje graag schooit als wij iets lekkers hebben bij de koffie bijv , dan komt hij aan je knieen zeuren om ook een stukje. Eigenlijk vond ik dat maar niks. maar hij eet op die manier zelfs warm. Als hij maar de indruk heeft dat wij er van genieten en het geen  "echt eten" is. Tja.

Succes gewenst in ieder geval. Niks zo frustrerend als niet-eten.

greet

Hij is er ws nog gewoon niet aan toe?? Tot een jaar is alles nog echt bijvoeding hoor, dus de melk die hij krijgt nog het belangrijkste. Dus nog geen zorgen, de een is gewoon wat later dan de ander.

Gewoon blijven aanbieden en ermee laten spelen, vooral terwijl jullie ook zitten te eten.
Verder tijdens ontbijt en lunch hem de pap iets dikker en met de lepel opvoeren. Dus geen papflessen meer, alleen de fles met de melk erin geven (of een andere beker, wat je wilt)

Zo heb ik het bij mijn oudste heel lang gedaan, pap ipv brood. Had ook erg moeite met stukjes en krijgt nog alles geprakt (is bijna 4 jaar) ach, vind het belangrijker dat er gegeten wordt dan in welke vorm het eten gegeten wordt.

Succes!

Terug
Bovenaan