Hoe krijg ik hem aan z'n groentehap???

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Mijn zoontje van inmiddels 7 maanden weigert consequent al zijn groente. Ik ben nu ruim een maand aan het proberen, maar hij lust het gewoon niet. Fruit en brood gaat er met gemak in, maar groente dus niet. Ik heb vanalles geprobeerd: wortel, pompoen, cougette, bloemkool, broccoli. Hij slaat de lepel uit m'n hand en z'n mond doet hij echt niet open. Heeft er iemand tips???

Groetjes Judith

Heb je al een combi geprobeerd van groenten en fruit?

- bruine bonen met appel
- witlof met peer en rozijntjes (lekker zoet)

Of probeer het groentehapje eens te geven op een andere tijd?

Misschien heb je iets aan de tips?

Groetjes Linda
(mv Isabelle 26-5-08)

Hoi,

Terwijl ik aan het inloggen ben  reageert ?? (Sorry..naam vergeten) al met het antwoord dat ik ook wilde geven.
Op de site keukenkikker.nl staan diverse gerechten met groente en fruit.

En hoe warm maak je het eten? Lindy houdt er niet van als het echt warm is.
Ze eet het nog het liefst koud geloof ik...
Dus misschien kan je daar ook mee varieren?

Succes ermee!
Sannemams

Nog meer tips:
- Geef je hem vers? Probeer dan eens een potje. (Of andersom natuurlijk).
- Geef hem zelf een lepeltje in zijn handjes, dan is hij niet zo gefocust op 'jouw' lepel.
- Zoals al eerder werd gezegd... Geef het eens op een andere tijd (alleen om te wennen). Kan zelfs op het tijdsstip dat je eigenlijk fruit geeft.

Succes,
Karin

Hoi,

ik weet niet hoe je de groentehap opwarmt maar mijn zoon wil geen groentehap als het uit de magnetron komt of als ik het au bain marie opwarm. Hij wil het alleen opgewarmd in een steelpannetje. Dan doe ik er een beetje water bij en roer tot het water is opgelost. Als je zelf vers eten kookt zou ik niet overstappen op potjes hoor. Dan zit je straks weer met het probleem. Wat je beter kan doen is er eventueel een lepel pap doorheen roeren. Dat deed ik vorige week bij de bruine bonen toen ik iets teveel water erbij had gedaan en Stijn heeft echt gesmuld.

Wat je ook nog kan proberen is de rapleymethode. Dan geef je het eten niet gepureerd maar in stukjes. Dat vind Stijn lekker met banaan. Eerst lijkt het eng omdat ze zich verslikken maar als je rustig blijft blijft je kind dat ook. Baby's hebben een hele goede kokhalsreflex en werken het zo weer naar buiten als ze het eten niet weg krijgen.

Succes ermee!!!

Groetjes van Marloes

hoi judith
ik ben nieuw op deze forum,ik ben jolanda moeder van ariane
van 6 maanden, ik heb een tip wat betreft warm eten.
ik verkruimel een liga en doe dat door haar potje warm eten.
misschien een idee.groetjes jolanda

Hallo

Onze zoon had dit ook in het begin ze raadde toen aan om appelmoes erdoor te doen en toen at hij het wel. Ben nu de appelmoes aan het proberen eruit te laten sommige dingen eet hij nu zonder appelmoes.
Misschien heb je er iets aan.

groetjes bg

Hoi Judith,

Onze dochter weigerde ook.Wij hebben `t gewoon rustig geprobeerd elke keer,maar weigerde.Nu zijn we er achter dat ze `t niet zo fijn gemalen wilt hebben.Ze eet nu best wel veel en zij is ook 7 maanden .

Terug
Bovenaan