hoe krijg ik Jasmijn aan het eten??

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
Ik ben nu een maandje met bijvoeding bezig. Jasmijn is bijna 7 maanden oud. Echter ze wil alleen maar bruine bonen met appel (potje olvarit voor kindjes van 4 maanden) en gepureerde appel met eventueel wat sinasappelsap, maar als er mini stukjes in zitten dan gaat ze alweer kokhalsen.
ik heb brocolli geprobeerd, wortel, sperziebonen, aardappel erdoor. Ze vindt het allemaal niet lekker, ze slikt niet en als wel dan spuugt ze het vaak uit. Banaan vindt ze helemaal afgrijselijk. Pap (bambix) lukt ook niet
hebben jullie een idee? Ze kan moeilijk de rest van haar leven bruine bonen eten!
Ik wilde graag zelf koken (babycoock) maar ik weet niet wat. Ze lust wel fruitsapjes enzo alleen die wil ik niet geven want dan verwen ik haar misscien met zoete smaak.

groeten Elke

Hoi,

Vervelend voor je dat je dochter niet wil eten. Heb je wel al wat geprobeerd met de Babycook? Of alleen maar uit potje? Het kan zijn dat ze die smaak niet lekker vindt.
Mijn dochter eet praktisch alles wat ik maak met de babycook, maar ze is gewoon een makkelijk kindje, dus waarschijnlijk heeft het niets met de babycook te maken.
Ze vindt gestoomde en gepureerde appel met peer (met de babycook) superlekker en ik moet zeggen dat het ook erg lekker is. Ook mango gaat er goed in. Banaan en meloen wat minder. Worteltjes, bloemkool, courgette, broccoli, aubergine gaat ook goed. Sperziebonen lustte ze echt niet.
Ik heb nu ook de volgende combinaties gemaakt:
wortel+bloemkool+aardappel, broccoli+bloemkool+aardappel, courgette+aubergine+rijst, courgette+broccoli+rijst. Bruine bonen met appel ga ik nog proberen.

Succes ermee!
Sabine

Hoi Asja,

Ik zit hier praktisch met het zelfde probleem... ook de bruine bonen zijn hier favoriet, en de worteltjes... Voor de rest wil ze echt niets!!
Ik blijf de rest aanbieden, meestal trekt ze een verwrongen gezicht en begint te kokhalzen.
Uit eindelijk komt het wel weer goed,   maar nu is het met recht even aanmodderen.

XXX jij ook succes!!!

Hier ook eentje die bruine bonen met appeltjes super lekker vind! (tewijl ik in de winkel zoiets had van : blehhhh wat vies lijkt me dat... hahaha
En inderdaad de worteltjes vind ze ook lekker.
Bloemkool gisteren geprobeerd, moest ze echt van kokhalzen! En sperzieboontjes vind ze ook niet lekker.
maar ik blijf ook gewoon verschillende dingen aanbieden hoor!
En misschien (weet eigenlijk niet of het "mag" maar misschien dat het wel werkt..) eens 1 of 2 lepeltjes fruit door de groenten heen doen? Dat maakt het natuurlijk wat zoeter... maar het nadeel daaraan is weer dat ze nog niet echt aan de smaak van groenten leren wennen..

Ik maak alles id de babycook, de eertse kersen vond Isabel het ook niet lekker maar nu geef ik 5 dagen achter elkaar hetzelfde.
Het schijnt dat ze na 5 dagen een smaak pas herkennen.
We zijn begonnen met worteltjes, daarna boontjes, bloemkool en hierna volgt de broccoli.
Wel doe ik overal een beetje appelmoes (gestoomde en gepureerde appel uit de babycook) bij.
Ze vindt het nu allemaal lekker, ook de fruithapjes.
Groetjes Sharon

Hoi Elke,

Als ik jou was zou ik toch proberen om zelf wat te koken. Daan lust eigenlijk geen enkel potje, als ik zelf fruit of groente maak, eet hij alsof hij met een lepel in de hand geboren is, hij vindt het heerlijk. Om eerlijk te zijn, vind ik de potjes van Olvarit ook niet te eten, ben dus eigenlijk wel trots op mijn kind met smaak.

Het zelf koken voor je baby is echt heel makkelijk. Goed gaar koken, of stomen (nog beter, werkt alleen niet met aardappels geloof ik) en goed pureren, kan ook met de staafmixer met wat kookvocht erbij. Geen zout toevoegen, dat kunnen de niertjes niet aan en eet smakelijk.
Het is te proberen toch?

Succes.
Nienke

hoi,

bdankt voor jullie reacties, maar ik kom dus nog niet veel verder .
Met de babycook heb ik een paar dagen achter elkaar brocolli geprobeerd, 1x met aardapel -> geen succes beiden.
bloemkool: vindt ze vreselijk met en zonder aardappel.
appelmoes lust ze niet gestoomd. maar wel enkel gepureerd. Peer niet, banaan niet, zowel gepureerd als uit potje niet,
Appel/sinasappel van olvarit vindt ze dus heerlijk! en dat ruikt me toch smerig!
en de brune bonen met appel van olvarit.
Verder niks, maar ik ga stug door. Ik blijf gewoon aanbieden. Ben wel blij dat ik de babycook heb. Ik vond hem eerst te duur, maar anders had ik al heel wat potjes olavrit weg kunnen gooien!

groeten |Elke

Terug
Bovenaan