hoe krijg ik mijn dochter 22wk aan fruit en groente

Hallo,
Mijn dochter drinkt nog steeds 5 flessen. Ik heb een tijdje geprobeerd om naar 4 voedingen te gaan, maar dit ging niet. Ik ben daarom met fruit en groentepotjes begonnen, maar mijn dochter vindt tot nu toe niets echt lekker. Ze neemt een hap en draait dan haar hoofd weg, haar lippen stijf op elkaar. Ik heb vandaag liga gekocht. Hier op sabbeleen vond ze heerlijk. Ik dacht dan voeg ik het toe aan het fruit, maar dat vond ze niet lekker.
Wie heeft er tips of ook moeilijke friut en groente etersvan 22 weken.
Groeten Jill
 
Hoi Jill,

Als ik het zo lees wacht dan nog maar een paar weken met groente en fruithap hoor.
Het hoeft namelijk nog niet en als ze genoeg heeft aan haar fles dan is er niks aan de hand hoor.
Onze zoon begon met 24 weken aan fruit maar die vond dat ook niks en groente al helemaal niet. Toen heb ik gewoon nog 2 weken gewacht en toen heel geleidelijk eerst met 1 hap fruit begonnen, hij moest echt heel erg wennen aan een andere smaak.
Na een week vond hij fruit wel lekker en groente nou als hij honger had wel en anders niet.
Nu is hij inmiddels 8 maanden en een beetje en fruit is gewoon nog steeds niet zijn lievelings eten niet. Groente vind hij heerlijk dus dan maar iets meer groente en fruit nou dat is per dag verschillend.

Groetjes Alies
 
Hallo Jill
Heb je al eens geprobeerd om groente en fruithapjes zelf te maken? Mijn dochter vond en vind nog steeds, (nu 18mnd) fruit en groente uit een potje niet lekker. Dit moet ik allemaal zelf maken. Je moet nu alles natuurlijk wel goed fijn maken met een staafmixer of zo. Deed er dan een klein beetje opvolgmelk doorheen om het iets smeuiger te maken.
Maakte voorheen ook nog wel eens zelf appelmoes. Alleen van appels, geen suiker enz.
Als ze  nog steeds geen fruit/groente wil, dan zou ik er inderdaad nog even mee wachten, misschien is ze er nog wel niet aan toe. Het is voor hun ook een hele andere smaak en struktuur, moeten hier ook nog aan wennen.
Je zou ook alleen kunnen beginnen met een fruithap voor erbij en niet als vervanger voor een fles. Hou het eerst bij een soort fruit zodat ze hier aan kan wennen.
Succes hoor.( Het is natuurlijk ook harstikke leuk als ze eens wat anders gaan eten dan alleen melk.)
 
Hoi,

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot je dochtertje echt een half jaar is eerder hoef je ook nog niet te beginnen met fruit en groente,
Danique is nu 8 maanden en eet nu alles ook brood. Ze ging met dik 6 maanden eerst groente eten met als toetje fles. Daarna ben ik begonnen met fruit tussendoor. Met 7 maanden ben ik begonnen met brood en dat gaat super!
Ik gaf in het begin eerste hapje van olvarit, want Danique kokhalste in het begin overal op.
Misschien vind je dochtertje een flesje diksap wel lekker? Of een liga start, dan went ze aan andere structuur in haar mondje.
Succes

Maaike
 
Terug
Bovenaan