Hoe krijg ik mijn hongerlapje de nacht door?

Hallo Moeders

Slapen jullie een beetje 's nachts? Onze Jonathan is nu bijna 4 maanden en vertikt het om door te slapen. Rond middernacht krijgt hij te eten en dan wordt hij vrolijk rond 2:30 en rond 5:30 weer wakker. Speentje wil hij absoluut niet. Hij komt 's nachts bij mij drinken maar ik heb het idee dat mijn melk (zeker het eerste stuk) niet erg voedzaam meer is en dat hij daardoor niet lang slaapt. Ik heb in het begin wel midden in de nacht gekolfd om de voormelk weg te krijgen maar dat is op den duur ook geen doen. Ik merk dat melk die ik gekolfd heb en in de koelkast zet de volgende ochtend nauwelijks een vetlaag heeft. Tijd om er gewoon maar mee te stoppen?
We hebben ook geprobeerd hem 's avonds een grote fles met rijstebloem te geven zodat hij wat langzamer verteerd. Dat heeft weinig geholpen. Bovendien wil hij het nu helemaal niet meer hebben. Hij duuwt de speen gewoon uit zijn mondje. (als ik hem daarna aan de borst leg drinkt hij overigens wel, meneer is ook nog eens kieskeurig).
Naast de borstvoeding krijgt hij Friso Hypoallergeen omdat zijn zus een stevige koemelkallegrie had. Ik heb het idee dat Jonathan helemaal niet allergisch is en wil nu gaan experimenteren met melk voor hongerige babies, vooral 's avonds. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doen jullie om zo'n hongerig kind door te laten slapen?
Jonathan is een stevige vent (met 3 maanden was hij al bijna 7500 gram) maar hij is niet vreselijk dik. Waarschijnlijk heeft hij gewoon ook meer nodig om zijn lijfje draaiende te houden.

Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt, Mama Co

Hoi,

Ervaring met borstvoeding heb ik niet.
Yari is over 2 weken 4 maanden,
"Lees M'n verhaal met het onderwerp wanneer 4 voedingen"  
Daar  staat in hoeveel Yari krijgt, misschien heeft je kindje overdag niet genoeg..
Hij is inderdaad ook erg flink qua gewicht. Yari was met 3 maanden 6200 gram.
Als je de voeding voor hongerige baby's wil gaan gebruiken, bouw het dan langzaam op. Ik heb al heel veel gehoord dat ze krampen krijgen als je ineens 50/50 gaat gebruiken.
Ik heb het langzaam opgebouwd, elke keer 1 schepje gewone nutrilon vervangen door nitrilon forte en bij Yari werkt het super, hij krijgt ongeveer een 3e forte en 2/3 gewone. Bij yari z ´n zus heb ik het ook altijd gebruikt en is ben er super tevreden over.
Als ik hem meer voeding geef spuugt hij en nu komt hij zelf om de 4 uur.
Alleen ´s nachts is hij nu elke keer om een uur of 4 wakker alleen vannacht ineens niet...Zou hij het nu doorhebben..... hihihi

Hopelijk heb je er iets aan.
Als je nog iets wil weten hoor ik het wel.
Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan