hoe krijg ik mijn tweeling aan het drinken van sapjes, thee of water?

Mijn tweeling van 14 maanden wil niks anders drinken dan opvolg melk. Ze zijn al een jaar geweest dus dan mogen ze eigenlijk niet meer dan 300 ml melk. Maar als ik   ze geen melk geef krijgen ze dus te weinig vocht  binnen! Ze krijgen 2 flessen per dag met zo'n 240 ml water en 6 scheppen melk. Tussen door geef ik wel fruit aangelengd met water. zelfs een tweede fles geef ik vaak uit een bordje omdat ze geen zin in de fles hebben. Als ik met een lepeltje wat diksap geef gaat het er met moeite in en een fles met sap, water of thee (zelfs met schepjes opvolg melk) weigeren ze dus pertinent...Nou is het dus ook nog zo dat we volgende week twee weken op vakantie gaan. Omdat het daar warm weer is moeten ze natuurlijk wel hun vochtgehalte op peil houden. Maar hoe?!!! Moet ik de hele dag met een  lepeltje voor ze gaan  zitten? Ik ben al blij als ik een halve liter vocht bij ze naar binnen heb gekregen. Met warm weer zou dat dus een liter  moeten  zijn...  Ze eten alles zijn altijd vrolijk en lief maar dit is echt  heel vervelend  en nu de vakantie eraan komt begin ik  me toch wel zorgen te maken.. Heeft iemand nog goeie tips?
 groetjes leanne
 
Hoi,

Misschien vinden ze het leuk om op een nat washandje te sabbelen. Ik heb op dit forum ook wel eens gelezen dat spelen met een bekertje in bad ze ook aan het drinken kan zetten. Ik weet niet of je al bekers gebruikt, maar mijn dochtertje (nog maar 6 maanden) vindt het geweldig interessant om uit een beker te drinken. Als ik gewoon water in de fles doet, moet ze het niet (wel sap), maar uit een beker drinkt ze alles.

Succes!!

Desiree
 
Hallo,

Mijn dochter was ook een slechte drinker, tot ze bij haar oma biologisch diksap van de albert hein kreeg, smaak appel-aardbei. Misschien een poging waard? Nu vind ze de smaak appel-zwarte bes het lekkerst. ik heb wel gemerkt dat mijn dochter van variatie houdt, dus als 1 fles leeg is, koop een andere smaak. En ik heb  verschillende soorten tuitbekers en een beker met rietje (van de hema), want ze vindt het ook heel interessant om uit een andere beker te drinken.

groetjes

Annemieke
 
Hallo,

Mijn dochter Sanne leerde met 12 maanden door een rietje drinken van haar nichtje Richella. Dat vond ze zo leuk. We hebben zo'n flip it beker van Nuby en daar drinkt alles uit! Ze vind het gewoon leuk: een soort van spelletje.

Groetjes,
Mamasanneke
 
Terug
Bovenaan