hoe krijg ik mijn zoon aan de groentehap?

hallo allemaal,
ik heb hier al zoveel tips gekregen dat ik maar met vragen blijf komen. Heerlijk en bedankt voor alle reacties!
Mijn zoontje nu 6 mnd oud hapte alles weg wat ik voor zette. Groente, fruit maakt niet uit. Alleen bij de sperzieboontjes heeft hij 2 x zitten kokhalzen. Nou is hij net een paar dagen ziek geweest (buikgriepje) en wilde alleen maar de fles of een fruithapje (zal wel lichter verteerbaar zijn denk ik). Dat heb ik toegestaan. Van het groentehapje begon hij na het kokhalzen namelijk echt te spugen en het fruithapje hield hij binnen. In het begin was hij dol op worteltjes, maar die hoeft hij nu ook niet meer. Ik heb al geprobeerd ze op kamertemperatuur te geven (misschien dacht hij dan dat het een fruithap was), maar nee ook dat hielp niet. Om en om (hapje fruit-hapje groente-fruit) werkt ook niet. Meneer houdt gewoon zijn mondje stijf dicht en draait zijn hoofd weg. Ik heb geen zin in een gevecht.
Tips??

Alvast bedankt,

groetjes van Lineke
P.S. mijn zoontje slaapt nu dus weer niet echt door (zie vraag van vorige week donderdag geloof ik), maar dat kan nog van het griepje zijn, oftewel ik hoop weer dat hij vannacht gaat slapen, anders ga ik iom het cb druivesuiker proberen te geven
 
Hoi

Hoe lang geleden is het dat je zoontje ziek was? Ik denk namelijk dat hij misschien nog niet helemaal lekker is. Zelf kan je ook wel een week gammel blijven na de griep. Misschien gewoon nog een beetje geduld hebben?

Succes
Caroline
 
dankjewel Carolien,
ja ik denk dat je gelijk hebt. Hij was de afgelopen paar dagen ziek. Ik dacht dat hij inmiddels weer beter was, maar vanmiddag begon hij weer met overgeven. Vanavond werd hij ook weer een paar keer huilend wakker. Denk dus inderdaad dat het nog niet over is. Afwachten maar.

groetjes Lineke
 
Terug
Bovenaan