Hoe krijg ik mijn zoon van 5 snachts zindelijk...

Hoi allemaal,

ik heb al veel geprobeert, maar het lukt gewoon niet, savonds als ik naar bed ga rond half 12 dan maak ik hem wakker zet hem op de wc, om te plassen maar dan doet hij niets en heb ik alleen maar weer drama omdat hij wakker is. en snachts wakker maken heeft ook geen zin want dan heeft meneer tussen door ook alweer geplast. ik wil echt van die luier af....

groetjes MIj
 
Ik zou er zo min mogelijk aandacht aan besteden. Waarschijnlijk voelt hij het niet snachts.
Zelf heb ik tot de laatste dag van de basisschool regelmatig snachts ongemerkt in bed geplast. Ik zou wel goed in de gaten houden of het goed met hem gaat als het op een gegeven moment niet beter gaat. Ik was bv heel omgelukkig op de basisschool. Sinds de dag dat ik er af was ging t goed.
Sterkte!
 
Besteed er niet te veel aandacht aan,dan wordt het alleen maar opgelegd en zal hij het nog minder willen.
Ik heb het zelf heel lang nog gedaan,in bed plassen
pas rond mijn 14e was het over.
We hebben alles geprobeerd..nachtluiers,onderbroek met sensor dat als je plaste hij beweging maakte.
Het is heel vervelend maar het gaat over.
En de ene nacht ging het beter als de andere..koop een zeil dat over het matras kan dan ben je er zeker van dat niet je matras verpest wordt. Ik heb er in mijn jongere jaren een hoop vervangen..

succes
 
geef hem gewoon een luier.

mijn dochter was met 3 jaar dag en nacht zindelijk, mijn zoon met 6 jaar in de nacht(overdags ook met 3 :))

hij merkte het niet dat hij plaste.
hij kwam in de ochtend uit bed, mama ik ben droog..
kilo zware luier aan zijn kont!
zo heb ik het getest dat hij het dus niet merkte dat hij plaste.
om 23u ging ik naar bed en hij lag dus in zijn natte bed,want hij had net geplast zonder luier om, ik ben naar bed gegaan en heb afgewacht tot hij zou komen om te vertellen dat hij in bed geplast heeft, nou dat heeft dus tot 6u in de ochtend geduurd.

achteraf vond ik het wel zielig,maar zo wist ik dat hij het niet merkte en er dus niks aan kon doen.

ik zou dus zeggen, geef hem een luier,en wacht gewoon tot het zover is.
extra belonen heeft geen zin, want anders voelt het zo falen als het weer eens niet lukt.
natuurlijk wel een aai over de bol als het droog is hoor!
 
Terug
Bovenaan