hoe krijg je ritme in de borstvoeding?

hi
even een vraag, mijn kleine ventje is bijna 10 weken maar heeft nog niet echt een ritme
ik voed nog steeds op verzoek, zo'n 8 keer
maar nu begint binnenkort de peuterspeelzaal voor m'n andere zoontje en komen er weer andere verplichtingen aanzetten
hoe kun je een redelijk ritme krijgen in de borstvoeding?
nu begint soms de dag om 7 uur dan weer om half 9   dan weer om 8 uur
en zo gaat het heel de dag door, dan weer honger na 2 en een half uur, dan na 3 en een half uur
ik weet zo nooit waar ik aan toe ben, en m'n peutertje ook niet, ook is het maken van afspraken lastig want dan komt er ineens nog net een voeding tussendoor enz
graag tips om wat minder onregelmatig te voeden en hopelijk ook tips om de 8 voedingen terug te brengen naar 7 en hopelijk ooit 6....
thanks
mel

Hoi,
Op verzoek voeden is het beste om de vraag en aanbod goed opelkaar af te stemmen.
Maar je mag af en toe ook best eens op jouw verzoek voeden.
Dat wil zeggen dat je, als je weg moet je de kleine even een half uurtje ervoor aanlegt. Op jouw verzoek dus. Zodat je rustig je andere kindje naar de psz kunt brengen.

Op die manier kun je af en toe even de klok "verzetten" waardoor het jou iets beter past allemaal. Zolang je niet in een vast schema komt te zitten waarin je evt regeldagen en echte hongersignalen mist kun je best flexibel hiermee omgaan...

Ook heb ik de jongste wel eens een extra minuutje laten huilen (echt minuutjes hoor, niet veel langer) omdat de oudste dan net even aandacht kreeg en ik hem het gevoel niet wil geven dat hij altijd moet wijken voor de kleine..

Veel succes, het gaat vast allemaal loslopen!
Groetjes Wanda,
www.bewustouderschap.nl

Hoi,

Wat je doet is idd prima gewoon op verzoek voeden dan blijft je hoeveelheid melk goed op peil. Als ik afspraken had dan zorgde ik ervoor dat ze net ervoor wat had gedronken(dus zonder dat ze aangaf dat ze al zin had) dit werkte prima ons zoontje gaat ook naar de peuterspeelzaal en ik zorg ervoor dat ze ' s ochtends  voordat ik hem breng gedronken heeft 'smiddags is bij ons precies een tijdstip dat ze slaapt bij het wegbrengen dus dan laat ik haar lekker liggen en breng ik snel even mijn zoontje weg. babyfoon bij de buren.
Bij ons heeft het ook erg lang geduurt voordat er enig ritme in kwam. Ik geloof pas toen ze ook al bijvoeding kreeg. Elke dag was anders, soms kon je er enig ritme in herkennen en soms ook helemaal niet. Ze krijgt nu (11mnd) nog twee BV voedingen als ze wakker wordt en meestal op de avond nog een keer.

Dus ik denk gewoon even afwijken van het patroon als je weg gaat.

succes ermee.

Groetjes Marian

Geen ritme dus....tenminste hier niet. De ene keer na 3 uur en de andere jeer na 1,5/2 uur. Lekker in meegaan, ook geen ritme verwachten, dat is het beste.

Kijk een op www.borstvoedingsforum.nl, echt een aanrader voor bv-moeders!!!

groetjes Gonda,

(trotse mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias.)

Terug
Bovenaan