hoe kun je een kind leren drinken uit een anti lekbeker?

hallo, onze zoon is nu 13 maanden en hij drinkt nog steeds uit een flesje, ik wil hem graag uit zo'n anti lekbeker laten drinken maar op de een of andere manier lukt hem dat niet, ik probeer het steeds weer maar  hij wordt super boos als hij er niets uit krijgt (logisch natuurlijk) dus uiteindelijk geef ik hem dan maar weer een flesje, ik weet dat dat niet goed is maar wat moet ik dan? Heeft iemand tips voor mij zodat we hem toch uit zo'n beker kunnen laten drinken?

alvast bedankt.
 
Hi,

Probeer anders eerst een beker met een rietje. Dan is hij vast van de fles af en leert goed zuigen aan het rietje..... Hij krijgt er zo wie zo wat uit en dat stimuleert om hem beter te laten zuigen....

Groetjes, Nynke
 
Hoi,
Hier was het ook een drama om meneertje uit een tuitbeker te laten drinken. Hij snapte
er niets van en kreeg er ook niets uit. Dus boos, huilen enz. Toch maar weer in een
flesje gedaan..... Heb het wel steeds aangeboden in een bekertje. Niet elke dag maar
om de dag. Maar in de vakantie hadden we een doorbraak. Het was heel warm en hij
moest goed drinken natuurlijk. Zijn flesje was al leeg maar ik had nog wel van die
pakjes met een rietje bij me. Dus dat heb ik gewoon geprobeerd. Eerst was het bellen
blazen, maar ineens had hij het door! En dat vond hij echt heel leuk.
Wat schetste mijn verbazing.. De volgende dag gaf ik hem zijn tuitbekertje en die hield
ik een beetje omhoog zodat hij eruit kon drinken en ineens had hij het door!!!
Nu drinkt hij ranja en de melk bij de boterham uit de tuitbeker. Super om te zien.
Misschien helpt het bij jou ook?
Succes ermee
Groetjes Melanie mmv Quinten(31-08-04)
 
Onze dochter, 10 mnd, heb ik een tijdje geleden al mee geoefend om uit een gewone beker te drinken. Geen tuit of rietje dus. Dit gaat redelijk. Paar weken geleden gaf ik haar zo'n rietje beker en toen had ze nog niet in de gaten hoe het werkte. Deze week nog een keer geprobeerd en ze had toen opeens in de gaten hoe het werkte, Zij erg blij en verbaasd dat ze water in de mond kreeg. En nu wil ze steeds uit de beker drinken.
Ik denk dat je het niet echt kunt leren, ze moeten het opeens zelf in de gaten krijgen.
Is eigenlijk met heel veel zo geweest, zitten, kruipen e.d.
 
Je kan bij een anti-lek beker vaak het anti-lek  ventiel eruit halen en de beker als gewone tuitbeker gebruiken (bij Avent bijvoorbeeld).
Houd de beker iets schuin en laat je kindje het tuitje in de mond nemen. Hij/zij voelt dan dat er drinken uitkomt. En dan maar hopen dat hij/zij er aan gaat zitten zuigen... Als je kind het principe eenmaal doorheeft, dan zou je het anti-lek ventiel er weer in kunnen zetten. Het nadeel met anti-lek is namelijk dat je kind eerst moet zuigen om te leren dat er drinken uit kan komen. Als je het anti-lek ventiel eruit haalt, dan komt er al direct drinken uit, misschien dat dit net de stimulus is die je kind nodig heeft.
Je ziet dat ook wel bij het leren drinken uit een rietje; eerst een pakje drinken proberen en er in drukken zodat het drinken omhoog komt. Zo leerde onze zoon in iedergeval drinken met een rietje, en nu drinkt hij ook uit een anti-lek rietjes beker van Nuby.

Groetjes,
Marieke
 
hoi
ik heb ook een antie-lek bekker en mn zoontje krijgt er ook niks uit (word ook boos)
ik heb het zelf geprobeerd zelfs ik krijg er niks uit waardeloos ding
het is zn beker waar je dat antie-lek dingetje uit kan halen
merk MAM
dus als je denkt hoe kan het dat hij boos word nou probeer zelf maar eens het is echt niet makelijk om er wat uit tekrijgen maar lekken doen ze inderdaat niet
 
Hoi,

Mijn zoontje had de eerste keer eigenlijk gelijk door hoe hij uit de tuitbeker moest drinken, ik helemaal blij natuurlijk want dat scheelde mij aan leren.
Maar naar een week moest hij er helemaal niets meer van wten krijzen alleen al als hij de beker zag. Dus de beker een poosje opgeruimd en na een week af 2 de beker weer tevoorschijn gehaald en hem er eens mee latem spelen, nou spelen was wel leuk maar drinken niet. Ik heb de antilek geprobeerd zonder anti lek maar hij moest er echt niets van hebben. Zo las ik dat de nuby rietjes beker een goed alternatief was hier wou hij wel uit drinken maar kreeg toch teveel in zijn mond waardoor hij ontzettend smeerde.
Deze heb ik ook maar weer een poosje opgeborgen en Daan gewoon drinken uit een lesje gegeven. Totdat wij voor ruim 2 weken een feestje hadden en Daan een pakje drinken van tafel pakte en spontaan uit het rietje dronk. Nu gebruik ik dus voor het drinken de nuby rietjes beker en Daan vind hem helemaal geweldig misschien is dit een idee.

Groetjes Saskia
 
heel hartelijk bedankt voor jullie tips, onze Mike drinkt nu ook uit een Nuby drinkbeker met een rietje en het gaat geweldig goed!!! Je had dat gezichtje moeten zien, helemaal geweldig, hij keek zó blij toen er wat uit dat rietje kwam, hij heeft de beker bijna ineens leeg gedronken, super dank je wel

groetjes een blije mama
 
Terug
Bovenaan