Hoe kun je het beste verzekerd zijn voor behandelingen?

Dag dames,

Kan iemand mij vertellen hoe je het beste verzekerd kan zijn als je vruchtbaarheidsbehandelingen moet ondergaan, zoals IVF, ICSI, IUI e.d.?

Ik heb net met mijn eigen verzekeraar gebeld (ik ben IZA Basic verzekerd). Daar wordt de 1e IVF poging met alle medicijnen volledig vergoed. Bij de 2e en 3e poging worden de behandelingen wel vergoed, maar de medicijnen maar voor een deel. Dat hangt er weer van af om welke medicijnen het gaat, want sommige worden weer wel vergoed, maar andere voor een deel.
Maar bij IUI bijvoorbeeld, worden de medicijnen bij elke behandeling niet vergoed...

Ik vraag me nu af of er een andere verzekeraar is die ook de  medicijnen vergoed voor alle behandelingen, weet iemand dat?

Groetjes Hopey  

Hoi Hopey,

Ik ben verzekerd bij CZ (politiezorgpolis). Hier wordt IUI en alle bijkomende medicatie, metingen gewoon vergoed.
Bij IVF   wordt alleen de 2e en 3e behandeling vergoed. Icsi alleen de eerste 3x.

Succes ermee!

Groeten,

Ginger

hoi ik ben bij confior verzekerd, dat is hetzelfde als menzis alleen collectief. ik ben maximaal verzekerd, aanvullend 3 en krijg alles vergoed, de behandeling en de medicatie, van de 3 icsi behandelingen, ik weet dat unive ook nog een 4e en 5e vergoedt!!!   maar das 2007 kan volgend jaar wel weer anders zijn.

groetjes wilma

Bedankt voor jullie reacties. Het loont blijkbaar wel de moeite om ook bij andere verzekeraars te informeren.

Misschien zijn er nog meer meiden die willen vertellen hoe jullie zijn verzekerd en wat er bij jullie voor IVF e.d. behandelingen (+ medicijnen die daarvoor nodig zijn) verzekerd wordt?

Groetjes Hopey

hallo hopey,

ik ben verzekerd bij cz aanvullend en heb echt alles vergoed gekregen: alle iui's (7 in totaal) en ook mijn 3 ivf pogingen. Mét alle medicijnen erbij.

Ik ben er heel tevreden over.

Succes!

Indy

OK, bedankt voor je reactie!
Dat is zeker de moeite waard om eens naar te gaan kijken.

De vraag is alleen nog of een andere verzekeraar je wil aannemen, helemaal als ze weten dat de kans aanwezig is dat je vruchtbaarheidsbehandelingen moet ondergaan...

Groetjes Hopey
ps: Hebben de behandelingen bij jou uiteindelijk een goede zwangerschap opgeleverd?

Terug
Bovenaan