hoe kun je je eisprong herkennen..

A

Anoniem

Guest
Hi,

Was hier tijdens mijn zwangerschap erg vaak te vinden, maar doordat de kleine er nu is heb je niet zoveel tijd over....want ik geniet de hele dag van ons menneke om me heen...

Nu willen we heel graag voor een 2e gaan, maar de vorige keer duurde het heel lang omdat ik mijn eisprong op een ander moment had dan dat ik dacht. Ik voel er namelijk niets van (geen buikpijn ofzo) ik ging toen uit van een cyclus van 31 dagen maar het bleek er een te zijn van 28 dagen. Nu 8 maanden later gaan we er weer voor.... maar hoe herken ik mijn eisprong wie o wie kan me helpen...

Liefs Dreetje

Hoi,
Tja, als je je eisprong niet voelt (zoals heel veel meiden) dan zit er niks anders op dan te gaan temperaturen een paar maanden. zodat je enige regelmaat kunt ontdekken, maar hier gaat natuurlijk een aantal maanden tijd inzitten.
Een andere optie is het gebruiken van ovulatietesten. Deze gebruik je vanaf dat je ongie bent geworden (of misschien is vanaf dag 10 ook wel goed)   Je ovulatietest geeft dan aan als je vruchtbare dagen aanbreken.   Zo'n 24-48 uur nadat je het tweede streepje op je test hebt is dan je eisprong, aardig gericht, vind je niet? Zo kun je er rekening mee houden met klussen dat je na je positieve ovulatietest gaat klussen dus!
succes,
Moon
ps. de precieze gebruiksaanwijzing staat natuurlijk in de bijsluiter van de test. Goedkopere test kun je via internet bestellen, bijv. op www.matcare.nl
je hebt er namelijk per cyclus wel een aantal nodig, dus dat kan aardig in de centen lopen..zeg maar.

In je vruchtbaarste periode wordt het slijmvlies van je baarmoederhals slijmeriger, helder en meer vloeibaar. Dat kun je zelf merken als slijmerige, heldere afscheiding, waar je 'lange draden' van moet kunnen trekken. Nu ik er op let, herken ik deze afscheiding meestal wel. Verder 'voel' ik ook helemaal niets hoor...

Succes!

Terug
Bovenaan