Hoe laat flesjes en baby wilt alleen maar bij mij in de arme ligen

<p>Hallo allemaal </p><p>Sins 3 weekjes zijn wij trotse ouders geworden van onse zoon Lucas.</p><p>Nu heb ik 2 vraagjes hoe andere het doen.</p><p> Hoe hebben jullie de ritme met het flesje  bijvoorbeeld 12 uur 3 uur 6 uur ga zo maar door of  geven jullie  op verzoek. </p><p> Bij ons komt die wel om de 3 uur soms een half uurtje langer  maar zo komt er ook niet echt ritme in ook voor je zelf niet als je een afspraak in wilt plennen.</p><p> </p><p style="text-align: right;">Onse kleine man willen we graag in zijn eige kamer hebben slaapen hij heeft best veel krampjes en is onrustig. Hij wilt heel graag bij ons in de armen liggen  en als we hem dan in zijn bed leggen  begint hij continu te huilen. We proberen hem te troosten  maar  dat werkt niet als hij dan weer bij je licht is het weer goed en is hij rustig  dit is zowel snacht als overdag. Ik wil hem ook geen half uur late huilen.</p><p>Sorry voor de spelfouten dyslexie Liefs </p><p> </p>

Lekker bij je houden zo'n kleintje. Ze hebben je nabijheid nog zo nodig. 
Ik denk altijd aan hoe het in de natuur gaat. Een apenmama hangt haar baby ook nooit een boom verderop om daar te gaan slapen ?

Kijk vooral wat jullie kleine uk nodig heeft. Soms kan dat frustrerend zijn omdat je geen tijd voor jezelf lijkt te hebben. Maat het wordt echt beter. Dat ritme komt vanzelf wel en uiteindelijk word je er zelf ook flexibeler in. Voor mij moest in eerste instantie ook alles volgens het boekje en zoals het bij anderen ging. Uiteindelijk heb ik dit los kunnen laten en ben ik veel relaxer geworden. Jullie kleintje heeft jullie nodig en wil het allerliefst alleen maar bij jullie zijn. Onze dochter had ook mega huidhonger en heb weken iedere avond clustervoeding (gaf borstvoeding) gegeven van dik 2 uur. Ze wilden niets anders dan bij mij zijn. Ik werd er soms zo hopeloos van, maar van de een op de andere dag was het over en kon ze ook heerlijk bij papa chillen. Is een draagzak misschien een optie? Dan heb je toch wat bewegingsvrijheid, maar is hij wel dicht bij jullie. 

Allereerst gefeliciteerd!
Ik deed de voeding op verzoek. Onze dochter gaf zelf goed aan wat ze nodig had. Verder je zoontje lekker bij je houden. Hij is nog maar zo klein!

Ach 3 weken, zo jong nog. Geef hem lekker wat hij nodig heeft hoor. 
Ik snap hoe zwaar dat is. Zelf was ik ook niet echt de zwaan kleef aan moeder. Maar de eerste 2 maanden wilde onze dochter nergens anders slapen dan op mij. Zelfs niet op pappa. Tja. Ik liet haar dus ook niet graag langdurig huilen, ze huilde al zoveel. Het heeft mij geholpen om vooruit te kijken naar een periode dat het vast beter zou gaan. Na 2 maanden was slapen in de box of cosleeper mogelijk als ik ernaast bleef en pas bij 4 maanden sliep ze al haar dagslaapjes in haar bedje boven. En nu ligt ze nog steeds snachts naast ons. Maar dat is meer zodat ik er niet uit hoef om de speen terug te stoppen, wat een paar keer per nacht gebeurt, plus 2 voedingen. Routine (anders dan ritme) kwam na 3 maanden, en bij 5 maanden echt ritme op de klok. Allemaal op haar verzoek. 
Misschien helpt dit je verwachtingen wat. Die eerste drie maanden zijn gewoon heel heftig, en dan heb je heel weinig tijd voor jezelf. Gewoon lekker aan overgeven. Oh en die krampjes, dat wordt ook met een maandje of 2/3 beter. Rond 6 weken is het hoogtepunt. Ook met huilen. Maar het wordt allemaal beter. 

Ritme is er de eerste tijd nog niet. Maar als hij om de 3-3.5 uur komt is dat toch al een soort van ritme. Dat hij er langer tussen gaat laten komt vanzelf. Afspraken inplannen kan wat lastig zijn, maar je zou ook een flesje mee kunnen nemen en dan voeden als het zover is. 
Je zou eerst overdag kunnen proberen om hem bijv in de box of kinderwagen te laten slapen. Als je het eerst voorverwarmd met een kruik kan ook heel wat schelen. Als je dat nog niet doet, anders wordt hij wakker omdat het koud is en valt bij jou weer in slaap omdat je lekker warm bent. En als je de optie hebt, laat hem dan nog bij jullie op de kamer slapen. Op z'n eigen kamer slapen komt vanzelf als hij wat ouder is. 
Laten huilen zou ik zeker nog niet doen. Tot een maand of 4 kun je hem nog niet verwennen, dus lekker bij je nemen als hij huilt of krampjes heeft.

Maken menen al plannen als ze een baby van 3 weken hebben? ? Grapje, natuurlijk. Maar bij ons was dat niet te doen. 

Mijn dochter is nu 3 maanden en ze heeft sinds een aantal weekjes pas echt een vast ritme. Denk dat het tijd nodig heeft. 

heb je al een warmtegordel geprobeerd tegen de krampjes? 

Succes! 

Terug
Bovenaan