Hoe laat fruithapje?

Finn is nu 14 weken en ik zou graag eens een fruithapje proberen.
Maar wanneer geef je dat? voor of na een fles? En maakt het nog uit hoe laat?
Wat doen jullie? En kan het al kwaad omdat hij nog geen 4 maanden is?

Er zijn al dames die fruithapjes geven maar ik doe het zelf echt nog niet. Ik wacht tot een maand of vijf, zes. Ook omdat ik borstvoeding geef en het in 'de boekjes' wordt afgeraden om bijvoeding te geven voordat ze vier (en liefst zes) maanden zijn.
Mijn eerste kreeg de eerste hapjes altijd tegelijk met ons avondeten. Want omdat ik werk, ben ik overdag niet altijd thuis. En zo kon ik toch altijd de eerste hapjes zelf geven, dat vond ik leuk. Dat ging goed, dan krijg hij daarna nog de borst als aanvulling. Later kreeg hij natuurlijk ook bij de oppas eten, maar pas toen hij steeds meer vast voedsel ging eten.

Louise

Hoi hoi,

Ruben krijgt idd al fruit en vind het heerlijk.
Hij heeft er geen last van......ben begonnen met een paar hapjes en langzaam wat meer gegeven.
Ik geef hem nu 's morgens tussen 10 en 11 een fruithapje en wat diksap.......zodat hij het trekt tot de volgende fles. Ik geef het wel een 1/2 uur liefst tot 1 voor de fles aan. Zodat het fruit al lekker gezakt is en de fles er bij in kan.
Succes met puzzelen.
Ps na de fles is meestal niet een optie omdat ze dan vol zitten en geen trek hebben.

Groetjes van Mieke mv van drie boefjes

Terug
Bovenaan