hoe laat groentehap en hoeveel

A

Anoniem

Guest
hallo, ijn dochter is nu zes maand en krijgt om vijf uur half zes in de namiddag potje groente hoeveel geven jullie ze lust het hehe potje wel {grote pot} daarna een toetje maar dan lust ze de fles van zeven uur niet meer help heb ook al geprobeert om half vier groente te geven dit gaat ook wel goed maar dan vervalt er dus een fles op zich ook niet erg maar wil toch graag jullie mening ze krijgt nog vier of soms vijf flessen en fruit

hallo

wat ik me kan herinre van mijn dochter, heb ik meestal rond 17 uur potje gegeven ( zelf eten we om 17.30-18.00), het is de bedoeling dat je de flesjes langsaam gaat afbowen en overgaat naar vaste voeding.

Ik heb briefje van CB en daar staat dat kindje van 6 maanden
flesvoeding:

3x200cc opvolgmelk waarvan 1x bord pap en 2x fles

groenten ( aardappelen, vlees) 150g en 100cc yogurt toe

fruit150g

dus ik denkt dat het niet erg is dat er een fles uitvalt.

Als ik iets niet weet over over iets gaat twijfelen, bel ik voor de zekerhijd de CB.

groetjes boontje

Hoi,

Onze dochter is nu ruim 6 maanden en ook wij geven een groentehap zo rond half 6. Ik maak alles vers en vind het daarom best lastig om de hoeveelheid te bepalen. Ik heb bakjes gekocht van Avent (zijn volgens mij eigenlijk bedoeld  om melk in te bewaren voor in de vriezer) en deze vul ik helemaal. Elke keer weer eet ze zo'n heel bakje op. We geven haar nu ook af en toe vis, vlees en aardappel en rijst etc.
Isabel krijgt inderdaad wel een fles minder. Ze zit nu op  drie flessen van 180cc  (07.00, 12.00 en 19.30). In de laatste  fles doen we 4 scheppen rijstebloem.  's Ochtends krijgt ze dan een fruithap, voor de fles van 12.00 uur een boterham en 's middags tussen 15.00 en 16.00 uur een flesje diksap met een koekje.

Groetjes,
Leonie

Terug
Bovenaan