hoe laat groentehap

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een dochter van bijna 5 maand en ik wil binnenkort beginnen met de groentehap. Nu vroeg ik me af op welk tijdstip ik haar het beste kan geven.
Ze krijgt nu 4 flessen van 200cc,om 7 uur, 12.00 uur, 17.00 uur en 22.00/22.30 uur. Ik laat er bewust zoveel tijd tussen omdat ze het niet aankan als ze eerder de fles krijgt. Dit werkt super. Ik zat zelf te denken om de groete na de fles van 17.00 uur te doen. Dan gaan we zelf ook eten daar zit ze toch altijd al bij. Hoe doen anderen het?

Groetjes,
Karlien

Hoi,
Bij mijn kinderen werkte het altijd het beste als ik het hapje voor de fles gaf, dan hadden ze trek. Daarna was de interesse meestal minimaal. Ik gaf het meestal drie kwartier voor de fles. Dus niet wanneer ze al schreeuwende honger hebben, maar wel dat hun maagje al iets erbij kan hebben. Als ze echt honger hebben werkt het namelijk ook niet, want ze zien een hapje nog niet als iets wat de honger stilt (dat doet immers de fles).
Eerst aten ze maar een paar hapjes en dat werd dan aangevuld met de fles. Gaandeweg gingen ze dan steeds meer eten waardoor die fles dan uiteindelijk weg viel. Zo kreeg mijn dochter altijd rond 17:00 uur de fles, dan gaf ik hapje rond 16:00 uur. Inmiddels drinkt ze die fles dus niet meer en krijgt ze om 19:00 een fles voor het naar bed gaan. Het is uiteindelijk ook de bedoeling dat de fles vervangen wordt door vast voedsel.
Succes.
Ivy

Ik zou het tussen de voeding van 12:00 en 17:00uur doen.
Je zou ook bijv een fruithapje kunnen geven tussen de eerste twee voedingen in.

He dames,

Bedankt voor jullie tips. Ben vorige week begonnen met de groentehap. Ik geef het rond 16.45 uur en daarna rond 17.00/17.15 uur de fles. Dan heeft ze ook echt dorst en behoefte aan de fles. Die gaat meestal nog leeg ook.. Ze krijgt nu 1/3 potje groente.
Sinds kort krijgt ze nu rond 09.45 een kwart potje fruit, morgen ga ik vers fruit maken. Hier heeft ze eerst voldoende aan, kan ze mooi wennen en haar darmen ook.

Groetjes,
Karlien

Terug
Bovenaan