Hoe laat laatste voeding bij borstvoeding?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Ik las net een onderwerp hier op het forum over het weglaten van de laatste fles.
Ik geef mijn dochter van 4 maanden nog borstvoeding, nu nog 5 voedingen per dag.  
Ze krijgt rond 19.30 uur een voeding, gaat daarna naar bed en vervolgens maken we haar rond 23.00 uur wakker voor de laatste voeding.
Het kost dan meestal heel wat moeite om haar wakker te krijgen en ze is dan in eerste instantie niet blij (huilen).
Vervolgens drinkt ze meestal wel heel goed, om daarna meteen weer als een blok in slaap te vallen.
Nu las ik bij de flesvoeding, dat  ze de laatste fles op een gegeven moment gewoon weglieten.
Kan dat bij borstvoeding ook?

Groetjes Hada, dochter Emma, 4 maanden en 1 week oud

Hoi Hada,

Ja dat kan bijborstvoeding ook. Mijn dochter is nu 5 maand en 1 dag en die  krijgt sinds afgelopen weekend de late voeding niet meer. We waren hem al telkens aan het vervroegen maar zaten nog op 22.00 uur. Afgelopen vrijdag hadden we een bruiloft en sliepen we bij andere mensen, die pasten 's avonds ook op zodat wijrustig naar het feest konden en daar wilde ze de late voeding niet hebben en toch had ze de hele nacht doorgeslapen, dus ze kon best zonder late voeding. Sinds die tijd krijgt ze dus geen late voeding meer en het gaat super.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes vlindertjes

Senne krijgt sinds dat hij 3,5 maand oud was 4 voedingen.Hij krijgt rond een uur of 8-9 de laatste voeding (hang van af,om hoe laat ie 's ochtens wakker besluit te worden maar dat is mestal rond 8 )en krijgt om de 4,5 vaak om de 5 uur.Dat gaat super,hoef hem niet meer wakker te maken,en hij slaapt heerlijk 11-12 uurtjes door.Probeer het gewoon 'n paar dagen en als Emma er niet aan toe is geeft ze dat vanzelf aan.

Liefs,
Lina & Senne 11-12-2006

Hoi!

mijn zoontje is bijna 6 mnd en ik geef nog steeds om 23:00 voeding, maar ik heb ook het idee dat hij het nog nodig heeft. Soms als het wat later wordt, dan wordt hij zelf al wakker en begint ie driftig op zijn handjes te zuigen en sabbelen. Misschien moet ik eens door zijn voeding van 18:00 a19:00 uur wat rijstebloem doen, zodat ie langer doorslaapt en ik die laatste voeding van 23:00 uur kan overslaan. Het lijkt me wel prettig. T is soms best laat als ik de volgende dag moet werken. Mijn man geeft wel vaak die voeding, maar dan wordt ik toch wakker en wil ik zo graag naar dat ventje kijken....

succes d'r mee

groetjes
Mie

soms heb ik zo laat echt geen zin om nog eten te geven. Dan ga ik gewoon naar bed! En Beau slaapt gewoon door tot de volgende ochtend 9.00. Die slaapt tussen de 9 en 12 uur. Dan is-ie wakker, maar roept hij nog niet om eten. Ik geef hem dan wel en dan drinkt hij zo 300 ml. Dan slaapt-ie weer 5 uur als ik 'm laat liggen. Dan is het soms lastig om 5 voedingen te halen, hoor!

Ik voed Lynn op verzoek, als ze wakker wordt om 11 uur, dan krijgt ze nog een voeding, zo niet, dan niet. Ze komt ook nog steeds voor een nachtvoeding, maar ik vraag me af of ze die wel echt nodig heeft, 's ochtends om 7 uur heeft ze meestal niet zo'n trek... Totaal zit ze nog op 6 a 7 voedingen (ze is bijna 4 maanden).

misschien lukt het doorslapen nog niet zo. De hersenen moeten dat nog eerst leren, las ik. Of wordt ze wakker van een vieze luier en wil dan eten uit gewoonte? Ach, ze slaapt vanzelf een keer door. Het klinkt allemaal erg goed in ieder geval.

Terug
Bovenaan