Hoe laat naar bed?

Hoi,

Ik heb een zoon van net 3 jaar en een dochter van 1,5 jaar. Tot voor kort gingen ze 's avonds samen naar bed, eerst onze dochter en direct daarna onze zoon. Dat was meestal om ongeveer 18.30. Onze zoon slaaps 's middags niet meer dus die is tegen 18.00 al erg moe. Hij slaapt dan vervolgens ook lekker door tot 8.00 de volgende ochtend.

Onze dochter slaapt nu nog 1 keer 's middags. Meestal van ongeveer 13.00 tot 14.30/15.00.
Maar sinds een paar weken hebben we een beetje het gevoel dat haar bedtijd 's avonds nu te vroeg is. Gisteravond hebben we haar om 19.30 naar bed gebracht en ook nu loopt ze nog in haar pyama rond terwijl haar grote broer dus al lekker slaapt.

Hoe oud zijn jullie kindjes en hoe laat gaan ze 's avonds ongeveer naar bed?

Groetjes Goldmoon
 
Hoi,
Ik heb ook een zoon van 3 jaar (van jan 2003) en een dochter van 13,5 maand.
Onze dochter slaat 's-middags van ca.12:30 tot 15:00 uur en de meeste middag doet onze zoon ook nog wel een slaapje. Maar soms ligt hij alleen in bed te babbelen en slaapt niet. Dus binnenkort zal hij wel niet meer gaan slapen 's-middags.

Op het moment gaan ze bijna altijd tegelijkertijd naar bed. Mijn man brengt onze zoon naar bed en ik onze dochter (omdat ze nog bv krijgt voor het slapen gaan).
En ze gaan ca. 19:30 uur (en soms zelfs 20:00 uur) naar bed.
Maar als onze zoon 's-middags niet geslapen heeft gaat hij eerder naar bed, het streven is dan 18:30 uur, maar soms ligt hij er dan pas om 19:00 uur en ik merk aan hem dat dat veel te laat is.   Maar dat komt ook deels omdat we pas om 18:00 uur eten. Dus als hij echt 's-middags niet meer gaat slapen dan gaan we ook structureel om 17:30 uur eten.

Ik denk dat de bedtijden van je kinderen prima is. En het maakt toch niet uit dat je dochter later naar bed gaat dan je zoon? Ze heeft nog een heel ander ritme.

groetjes Chantal
 
Hoi,
Dat er verschil zit in slaaptijden lijkt me logisch doordat ze allebei in een andere fase
zitten. Maar ik heb alleen nog maar een zoontje van 19.5 mnd dus ik kan daar
alleen maar op gevoel op antwoorden.
Mijn zoontje ligt tussen 19.30 en 19.45 in bed. Anders is hij echt te moe en wil het
niet meer. Hij slaapt tussen de middag nog van 12.00-14.00 Wij hebben zijn middag
dutje ingekort omdat hij anders 's avonds niet wou slapen. Eerst sliep hij ook tot
15.00. Bij wijze van proef hebben we hem toen om 14.00 wakker gemaakt en dat
ging prima. Vrolijk en niks aan de hand. En hij wou 's avonds wel gewoon slapen.
Succes en groetjes Melanie
 
Hoi,

ik heb een zoontje van 17 maanden en hij slaapt 's middags van ongeveer 13.00 - 15.00.
's avonds gaat hij om 19.30 naar bed, ook al lijkt hij niet zo moe af en toe. Vaak valt hij toch snel in slaap. Als ik langer wacht kan hij ineens overstuur raken, omdat hij toch wel moe blijkt te zijn en dan heb ik pas echt een probleem.

Succes ermee!

Liefs, Kaatje4

 
Hoi,

Mijn zoontje is 19 maanden. Hij slaapt 's middags van ongeveer 12-15 uur.
's Avonds gaat hij meestal tussen 18.45 en 19.15 uur naar bed. De laatste weken ligt hij dan nog wel te kletsen in bed (erg leuk om te horen). Gisteravond is dat in huilen ontaard en sliep hij pas rond 20.30 uur. Maar hij had denk ik veel te verwerken van die dag, want moe was hij wel.

Groetjes Marieke
 
Ook mijn zoontje van anderhalf gaat iets over 7enen naar bed. Dan kletst hij nog lekker en lijkt hij heel wakker. Ik herken het dus ook. maar we leggen hem toch in bed, want dan blijkt dat hij meestal toch binnen 5 tot 10 minuten en soms sneller, al vertrokken is.
Leggen jullie haar in bed of laten jullie haar rondlopen?
Want ze kan ook wakker liggen in bed, zolang ze niet huilt dat is het prima. Dan blijf je haar namelijk consequent om die tijd in bed leggen. Ook al lijkt het alsof ze geen slaap heeft. Straks dan wil ze niet meer vroeg naar bed als je haar rond laat lopen (als jullie dat tenminste doen)
 
Terug
Bovenaan