hoe laat op bed/ritme

Hey dames,

Deze topic is al vaker aangemaakt, maar omdat we nu de magische drie maanden aan het bereiken zijn, ben ik toch wel weer benieuwd wat het ritme van jullie kleintjes is.Ik merk dat ik met Laura (12 weken en 3 dagen) weer helemaal op zoek ben... Heel lastig omdat ik volgende week weer begin met werken!

Willen jullie laten weten hoe oud jullie lieve draak is, hoe laat hij/zij 's avonds in bed wordt gelegd, voedingstijden en als jullie kabouter nog veel slaapt over dag en als dit vast tijden zijn?

Ik zit zelf nogal te stoeien met het tijdstip om Laura 's avonds op bed te doen.

Liefs J

Hey Jacqueline,

Lars is aanstaande woensdag 3 maanden oud.
Zijn voedingsschema is gemiddeld:

07:00
11:00
15:00
19:00
22:00-23:00

Dit kan ook weleens een uur of anderhalf afwijken. In het weekend laten we hem liggen en wordt hij meestal tussen half 8 en half 9 wakker.

Slapen doet hij tussen elke voeding nog en dit is tussen een uur en 3 uur in, vaak is het slaapje na de 2e voeding (11:00) lang (soms wel van 12:00 tot 15:00!)
Daarna slaapt hij niet veel meer, meestal maar een uurtje en dan na de voeding van 19:00 slaapt hij sinds kort ook weer best lang.
Maar hij ligt altijd tussen 22:00 en 23:00 in bed na zijn laatste voeding en hij slaapt ook altijd meteen dus dat is erg fijn.

Sinds wanneer is het ritme van Laura veranderd?

Liefs Kim

Hey Kim,

Twee weken geleden begon Laura met iets minder te drinken. Ze dronk daarvoor erg veel (5x200 cc) en nu volgens het cb een normale hoeveelheid (750-800 cc) voor haar gewicht . We bieden elke keer 200cc aan, maar soms drinkt ze er maar 110 of 130 van op... Sinds een kleine week is ze steeds op andere tijden wakker. Voorheen werd tussen 07.00 en 08.00 wakker en nu steeds al tussen 05.00 en 06.00. Vannacht zelfs alweer om 03.00. De laatste fles krijgt ze al wekenlang rond 22.00 uur. Ik was eigenlijk blij dat ik geen nachtvoeding meer had. Zeker met het oog op volgende week als ik weer ga werken!!! Haar meer voeding geven de laatste fles is ook geen optie, want dat accepteert ze toch niet...
Verder is ze gewoon lekker vrolijk en alert. Ze pakt sinds deze week ook speeltjes vast, dus gaat erg goed en leuk!
De nachtvoeding vind ik gewoon erg jammer en omdat ze steeds op andere tijden wakker is, verschuiven de voedingen ook weer. Vond de routine eigenlijk wel prettig!!

Liefs J

Hoi Jaq,

Merle krijgt 5x 180cc op ongeveer de volgende tijden

7.30
11.30
15.30
19.00
22.00

Merle is tussen 19.00 en 22.00 wel onrustig en moe maar geeft zich dan niet over aan haar slaap. Na de laatste fles van 22.00 kan ik haar heel makkelijk wegleggen en slaapt ze weer heerlijk door. Meestal moet ik haar zelfs wakker maken voor de 1e fles. Na die eerste fles kan ik haar ook zo weer wegleggen tot 11.00.

We hebben geprobeerd om haar 's avonds eerder op bed te krijgen, maar dat vertikt ze dus echt. Dus we houden het nog maar even zo. Als ze straks naar de oppas gaat zal ze misschien 's avonds wat eerder moe zijn, dan hopen we haar wat eerder weg te kunnen leggen...krijgen we de avonden weer een beetje voor onszelf.

Hoop voor jullie dat Laura haar ritme ook snel weer terug vindt!

xxx

Sophie is bijna 3 maanden en haar schema is ongeveer:

7:30
10:30
13:30
16:30
19:30
en de laatste voeding om
22:00/22:30
Ze slaapt dan lekker door tot de volgende ochtend.

Ze krijgt borstvoeding dus de tijden schillen wel eens als ze bv 's-morgen om 8:30 wakker wordt dan sla ik de voeding van 10:30 over want dan heeft ze nog geen honger. Dus nog wel om de 3 uur maar ze slaapt lekker door dus dan vindt ik dat niet erg.

xx

Hoi Jacqueline,

Sara is nu 13 weken en had het vaste ritme zoals hierboven bij de meeste andere kleintjes ook.
Echter zo wordt nu af en toe rond 3.00 uur ook weer wakker. Ik laat haar dan even huilen en meestal na 5 minuten valt ze weer in slaap tot 7.30 uur wanneer ik haar vaak wakker moet maken om te voeden.

Verder slaapt ze meestal goed vanaf de fles van 19.30 uur al wordt ze wel weer zelf wakker voor haar laatste voeding.

Hoe veel ze slaapt tussendoor wisselt erg. Ze slaapt nog wel tussen elke fles maar in het weekend vaak maar een klein uurtje. Door de week meestal langer, maar dat komt denk ik ook omdat ze moe is van het kdv.

Groet

Elena heeft ook nog geen ritme heb een week gehad dat ze op de zelfde tijd kwam maar nu is het Hier ook weer drama. Ze drinkt der flessen niet meer leeg en dat deed ze wel. Slaap de ene dag erg veel en dan heeft ze ook een voeding in de nacht nodig en de andere dag is ze overdag veel wakker en dan krijgt ze tussen 22:30 en 23:30 haar laatste fles en dan slaapt ze ook tot de volgende ochtend een uur of 7.
De tijden waarop elena de fles krijgt kan ik Je dus niet vertellen want dat is elke dag verschillend.

Liefs debora

Ik heb echt nog geen ritme met Levy. Hij word gevoed wanneer hij daar zin in heeft, ong om de 2,5 tot 4 uur. Snachts komt hij tussen de 4 en 6 uur. Hij slaapt overdag nog veel, meestal een uurtje wakker en dan gaat hij weer het bed in.

Rond 11 uur gaat hij samen met ons naar bed, en rond half 10/10 uur komt hij er weer uit.

Een lekker slaapkopje dus nog, en ik stoor me ook eigenlijk niet aan het geen ritme hebben.

Terug
Bovenaan