Hoe laat op eigen bed leggen

Heb een vraagje! Heb een zoontje van 8 weken oud en leg hem nu elke avond rond half 8 op zijn eigen bedje te slapen! Nu slaapt jij dan heel diep in en is de 23:00 fles slapend geven!
Echter is hij dan wel wekker rond 04:00 en vaak Wil hij dan ook niet meer slapen!
Nu twijfel ik of ik er wel goed aan doe om hem zo jong al om 19:30 op bed te leggen. Gaat hij hierdoor misschien nog niet doorslapen?
Wat denken jullie / tips!

Hi! Geen ervaring met doorslapen maar wij leggen onze dochter nu tussen 19/20 uur op bed (laatste fles 18:30) en laten haar zelf het nachtritme bepalen. Ze komt nu rond 01:00 en dan vaak 05:00. Proberen nu een methode om haar iedere ochtend op dezelfde tijd de fles te geven (06:30). Ze past zich langzaam aan door steeds iets later wakker te worden. Blijft lastig he waar je goed aan doet!

PS ik maakte haar ook altijd wakker om 22:30 met moeite dus dacht misschien is dat wel helemaal niet handig.

mijn dochter is 11 weken nu zijn dit met 10weken gaan toepassen.

Bij ons gaat het precies hetzelfde! Vaak geef ik nog speentje en lukt het soms tot zesu. En soms neem ik hem mee naar ons bed en slapen we nog tot 7/8 uur. Ik denk dat bij ons echt is dat hij moet wennen aan eigenkamer en dus alleen slapen

Heel herkenbaar hoor. Op die leeftijd was onze dochter toch nog vaak beneden tot de laatste fles en sliep ze ook nog wel tot die tijd, maar niet de hele avond. Na een tijdje merkte we dat ze in slaap viel tussen 19.00 en 19.30 in haar wipper beneden en haar moesten wekken voor haar laatste fles om 22.30. 
Vanaf dat moment hebben wij haar tussen 19.00 en 19.30 in bed gelegd en slaapt ze tot de volgende ochtend. Nog wel een fles om 22.30.
Het duurde dus echt nog wel even voordat ze de avond en de nacht sliep. Het komt dus vanzelf wel. Eigenlijk is dan dan dus zelf even kijken wat jullie prettiger vinden. Optijd in bed en dus erg vroeg wakker, of iets later in bed of ook even wakker in de avond. 8 weken is nog erg jong.

Geef je dan een speen inplaats van voeding in de nacht! En hoe oud is die van jullie? Leg je hem haar ook rond 19:00 op bed!

Klopt wel als ik hem bij me leg valt hij weer in een diepe slaap! ?

Ik heb een zoontje van 9 weken. We geven hem rond 18.30 uur de laatste fles en leggen hem dan rond 19.00 uur in bed.
Hij slaapt dan door van 19.00 tot 04.00 uur ‘s nachts. Dan een voeding in het donker in stilte en dan kan ik hem rond 05.00 uur terugleggen. Hij slaapt dan tot 07.00 uur dan maak ik hem weer wakker voor de ochtend.
Hij heeft ‘toevallig’ 1 keer doorgeslapen tot 4.45 uur en een keer tot 5.30 uur.
Om 23.00 uur slaapt hij zo vast dan krijg ik hem voor geen meter wakker.

Terug
Bovenaan