Hoe lang aan de borst?

Ik heb een vraagje aan de moeders die borstvoeding geven.

Hoeveel voedingen geven jullie op een dag en hoe lang drinkt jullie kindje?

Ik geef 5 voedingen op een dag. Ik heb het idee dat hij met 4 voedingen ook genoeg zou hebben, maar dan zit er teveel tijd tussen nr. 4 en nr. 1 (tussen de laatste en weer de eerste). Eerst dronk Max 20-30 min. Maar nu nog vaak maar 5-12 min. Ik vroeg me af of het normaal is dat hij zoveel korter gaat drinken. Hij heeft nu nog genoeg poep- en plasluiers, dus daaraan kan ik wel zien dat hij genoeg binnen krijgt.

Hoe zit het bij jullie?

Groetjes

Hoi,
Tymo heeft inmiddels ook 5 voedingen per dag. Hij drinkt pas sinds 1,5 week goed aan de borst bij mij dus kan het niet vergelijken met het begin, maar ik bied hem beide borsten 10 minuten aan. Meestal drinkt hij ongeveer 15 minuten. Het schijnt normaal te zijn dat je kind korter gaat drinken omdat ze dan beter geleerd hebben om in een kortere tijd de zelfde hoeveelheid uit je borst te drinken. Daarnaast past borstvoeding zelf de samenstelling aan om te zorgen dat je kind genoeg binnen krijgt. Ik weet niet wat jij te veel tijd vind tussen de laatste en eerste voeding, maar Tymo heeft om 00.00 uur zijn laatste voeding en komt dan om 9.00 uur voor zijn volgende voeding. Heerlijk, kunnen wij ook lekker door slapen haha. Als je twijfelt kun je altijd contact opnemen met een lactatie deskundige he! Gewoon doen, word door de meeste verzekeringen gewoon vergoed.
Liefs,
Mar

Ja hoor. Het is normaal dat de kleintjes korter en effectiever gaan drinken. Ik zelf zit op 5 a 6 voedingen. Wil dit ook even zo houden, want ben bang dat mijn productie anders terugloopt. Ik heb nl ook een borstontsteking......
Als je het idee hebt dat de bv teruggaat lopen bij 4 voedingen dan moet je (als je niet wil stoppen) veel aanleggen. Laat je vooral niet gekmaken door het cb. Die weten vaak weinig af van bv.
Groetjes

Ja hoor. Het is normaal dat de kleintjes korter en effectiever gaan drinken. Ik zelf zit op 5 a 6 voedingen. Wil dit ook even zo houden, want ben bang dat mijn productie anders terugloopt. Ik heb nl ook een borstontsteking......
Als je het idee hebt dat de bv teruggaat lopen bij 4 voedingen dan moet je (als je niet wil stoppen) veel aanleggen. Laat je vooral niet gekmaken door het cb. Die weten vaak weinig af van bv.
Groetjes

Terug
Bovenaan